Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

God morgon:)

Skrivet av Katariina & Emma & Lillen v28
Emma har sovit hela natten i sin egen säng i sitt rum!! Vi lade henne där strax före 21:00 igår kväll och hon vaknade två gånger under natten men Stefan kunde natta om henne på båda gångerna:) Och det gick jätte bra, är så glad:)

Det regnar ute så det blir nog en innedag med lite städ och barnfilm mm. Emmas farföräldrar kommer hem till oss med båten i kväll och stannar över helgen, ska bli jätte kul! Hans bror har åkt från Thailand till Australien nu och ska jobba där fram till sommaren, vi pratade med honom igår, skönt att höra hans röst efter allt som hänt.

Ha en bra dag alla, kram!



Svar på tråden: God morgon:)

Gomorron!

Skrivet av  Britta&Olivia
Fick ju vakna tidigt idag och vaknade förstås flera gånger på morgontimmarna. Mest var det katten som väckte mig och så Olivia nån gång som satte sig upp och sa "oj".

Skönt att ni hört av Stefans bror. Här vet vi inte riktigt vad som väntar vid skolstarten, men några saknade ska det inte vara iallafall. Däremot skriver man ju mycket om hur viktig skolan är nu för barnens bearbetning.

Nu ska jag ta en liten fight om kläderna med Olivia. Har försökt förbereda henne att det är dagis idag.

Ha en bra dag!

 

Godmorgon, sjukt och tråkigt här:(

Skrivet av  Therese o Theodor
theodor använde gårdagskvällen till att kräkas, flera ggr och man såg hur illa han mådde, han sov lite emellan men vaknade och var ledsen och ville ut på toa. Skrutten, han stod där vid toastolen och skakade men skulle absolut kräkas där.
nu på morgonen verkar han ändå ganska pigg, han är uppe och grejar och har fått lite majsvälling, den är kvar i magen fortfarande!
väntar på anders som ska komma hem och lösa av mig så jag får åka till jobbet.
när jag åt frukost förut så stod theodor bredvid och spanade på en stor porslinstomte som jag ställt på köksbordet för vidare nedpackning till nästa jul. Nåja han stod där och tittade och så säger han- mamma, thedoj titta tomten, snäääällaaaaa. vad gör man, han fick såklart titta men försiktigt.
nu ska jag kasta mig in i duschen.

ha en bra dag allihopa, stora kramar från oss!
 

Morning!

Skrivet av  Humla med Siri och magen v.19
Här har vi ganska nyss stigit upp... Siri är så mysig på mornarna just nu att det är svårt att slita sig. Fast till sist säger hon "Stiga upp mamma" och då får ma pallra sig upp till sist. :-)

Stora älsklingen kommer hem när som helst och nu är han ledig i helgen... skönt och välbehövligt! Det är genomgrått ute, hela världen ser ut som en blyertsteckning!

Ha en bra dag och hoppas Theodor kryar på sig!
Kramar
 

Artiklar från Familjeliv