Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har nog inte sagt hej (långt...)

Skrivet av Ia med Lovisa och Ludvig
sen före jul?! Jag har kikat in som hastigast ibland men aldrig hunnit skriva något. Tror jag i alla fall, minnet är bra men kort ibland. ;)

Vi hade en jättebra jul! Firade här som vanligt och det var otroligt lyckat med vårt nyrenoverade kök. Himla trevligt att ha gott om plats att fixa på samtidigt som man umgås med alla! Även om det kändes att det var en person för lite emellanåt (pappa, menar jag) så var det en väldigt trevlig jul. Vi hade alla syskonen med respektive här så vi var 15 personer med Ludvig inräknad. Nästa år firar våra syskon på andra håll så då blir vi "bara" åtta eller så. Lovisa blev lite rädd för tomten men var helt med på noterna att man skulle få paket av honom. Hon vågade dock inte ta emot det själv utan skickade en moster. :) Sen återstod bara sisådär 99 paket till att öppna för henne...

På annandagen hade vi dop för Ludvig och det blev också väldigt lyckat. Först var han alldeles sur för att han blev väckt i kyrkan, men sen blev han sitt strålande och charmiga lilla jag igen. Lunchen här hemma blev god och trevlig. Jag fick amma innan vi lämnade kyrkan så jag skickade hem folk med order om vad som skulle fixas. När jag kom hem var allt klart. :)

Dagen efter kom min faster och kusin från Italien på besök så då träffades alla hemma hos oss igen. (Vi har störst hus och dessutom små barn...) Min kusin har jag inte sett på åtta år eller nåt sånt så det var enormt roligt. Häftigt att se hur lika vi faktiskt är!

I övrigt så har jag haft maken ledig ända sen lillejulafton och han börjar jobba först på måndag. Vi har lämnat Lovisa hos farmor och farfar vid två tillfällen (tre nätter sammanlagt) så vi har fått uppleva hur det är att ha sovmorgon för första gången sen sommaren 2002. :) Och så har vi hunnit fixa med en del saker här hemma - skönt!

Inatt har jag dock inte sovit så mycket. Kom i säng lite sent så jag hann bara sova två timmar innan Ludvig väckte mig och ville ha mat. En knapp timme efter det så väckte han mig igen genom att kräka ner hela mig och sängen. Vet inte vad det är med stackarn - så har han aldrig gjort förut. Hoppas inte vi har fått nån ny sjuka i huset bara. Vi har varit förkylda och Lovisa har haft nån kräksjuka från och till under helgerna här.

Ville bara rapportera lite om vad som händer här för den som är nyfiken på det. Många kramar till alla som orkade läsa så här långt!
Svar på tråden: Har nog inte sagt hej (långt...)

Hej

Skrivet av  Elin & Emilia
tänkte på dig härom dagen och tyckte det var länge sedan sist. Skönt att det gått bra för er på julen även om det var en för lite hos er!

Här är allt okej. Lite trist det som hänt men jag känner mig ändå stark på nåt sätt. Tänker att detta klarar jag och Emilia. Hon är hos pappa nu i helgen så det känns lite tomt.
Vi kommer dela på veckorna hur hon ska vara hos oss. Mitt schema är ju lite knepigt så det blir väl 2 nätter hos mig sedan 1 hos R. Och vi har varannan helg.

Vi får pratas vid en annan dag. Har ju som du vet en som läser här inne som inte tillhör sekten:(

Många kramar från mig.
 

Artiklar från Familjeliv