Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kikar in här med en liten fråga...

Skrivet av Lelle & Sessan -02, 1 Mf + Bf 13/6
Vad för sorts vagn använder ni till era oktoberbarn?
Sulky eller vagn eller båda? Funderar på ny vagn...

Jättetack på förhand!
Svar på tråden: Kikar in här med en liten fråga...

Vi har

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & Oliver 041225
en vanlig sittvagn, men även en paraplyvagn. Kommer nog inte köpa en sulky då vi har en liten som delar på vagnen
 

använder knappt vagn längre

Skrivet av  ~*Nina med Jennifer & Lucas*~
och när vi gör det så blir det oftast syskonvagnen som hon då delar med lillebror :)

vi har även en sulky till henne, men just nu, vet inte om det beror på att det är vinter kanske? så använder vi inte den speciellt mkt.
 

använder mest syskonvagnen

Skrivet av  .:caya m elvira & vidar:.
när jag har båda barnen
är jag inte ensam om att vara ute med dem så åker vidar antingen i kombivagnen eller sitter i bärsjalen och elvira går/sitter på pappas axlar

ser att du också väntar syskon till din 02:a, du kanske skulle lägga pengarna på en syskonvagn istället

din "gamla" vagn kan du ju klä om, om du bara tröttnat på färgen... :)

*^*må så gott*^*
 

De få gånger...

Skrivet av  Humla med Siri och magen v.19
vi använder vagn så är det mest sulkyn. Det beror så på hur ni bor och vilka behov ni har... vi som bor på vischan verkar inte använda vagn så mycket *s* men bor man mitt i stan så vill man ju ha en säker transport kan jag tro!

Hoppas du får många bra svar... och så ses vi i junigruppen. ;-)
 

vi använder

Skrivet av  jenny m thea -0210 & moa -0311 & förlovad
syskonvagnen men funderar på köpa sulky fast då till moa då thea mest vill gå själv *L* skulle jag köpa ngt endast till thea skulle det nog bli nån paraply variant tror jag... vet inte om du blev något klokare på detta svar :)
 

Vi har

Skrivet av  MiaMaria m Josefin & Jonatan
en brio sitty till Josefin. Hon gillar den och kan själv kliva i och ur (en av anledningar till att hon tycker den är bra). Lätt och smidig att köra. Hon har sovit i den ett par gånger och det har fungerat bra även fast det inte är helt liggläge.

Nu har vi en syskonvagn när båda är med så brion får vänta ett tag, eller så använder vi den när vi bara har med henne ut.
 

Brio Sitty. *imt*

Skrivet av  Elin & Emilia
 

vi använder

Skrivet av  Annisan m oktoberpojkarna -02 & -04
Teutonia Rockyn mest, på en god andra plats använder vi carena tvillingvagnen (blir den vagnen mer och mer), emmaljunga softyn och en babyproffsen paraplysulky. Paraplysulkyn använde och köpte vi till vår Thailandsresa, så den använder vi inte så ofta.
 

Brio Sitty

Skrivet av  :: Tina & Vincent ::
varje dag samt en Graco paraplysulky vid resor.
 

Använder

Skrivet av  cia med felicia 0210 & linnea 0404
Brio Race när jag bara har Felicia, eller om vi är två och har varsin unge. Men jag kör med ståbräda till hennes gamla vagn också (brio nova)om jag är ensam alltså. Linnea har tagit över den. Syskonvagnen har jag lagt på hyllan sen ganska länge. Felicia vill inte alltid sitta i den och Linnea kan inte sitta i syskonvagnen. Hon bara rasar åt sidan, konstigt nog, så det funkar absolut inte.
 

Artiklar från Familjeliv