Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nationalsång, cheerleaders etc

Skrivet av AmAx
Vad tycker ni om att de flesta hockeymatcher inleds med nationalsången, cheerleaders dansar i avblås etc på de flesta elitseriehockeymatcher? Är det inte lite väl amerikanskt?
Svar på tråden: Nationalsång, cheerleaders etc

ÄHHH

Skrivet av  Glad Djurgårdare
Nationalsången är helt ok tycker jag, det får dom flesta att resa sig och känna gemenskap, så det är helt ok för mig.
Och cheerleaders är också helt ok, bra dunka dunka musik och ett par snygga tjejer som dansar i alla tråkiga avbåsningar är inte fel :-)

Så länge det är positivt spelar det ingen roll vart det kommer ifrån.
 

Håller med

Skrivet av  Pappa KP
Så länge det gör tråkiga avblåsningar mindre tråkiga så är jag positivt inställd till det :)

Det ger lite extra när (nästan) hela publiken klämmer i från tårna i "ja, jag vill leva, jag vill dö i Skååååååne". *s*
 

Det är väl helt ok

Skrivet av  Migoo
Fast det där med cheerleaders i avblåsningarna är inget man får se i Scandinavium längre, det var ett par säsonger sedan de togs bort. Ingen aning om varför men jag saknar dem inte iallafall. Mest fånigt tycker jag. Musiken i avblåsningarna brukar bara komma då det är lite dåligt drag på läktarna. Det är något som inte är så vanligt på Indianernas hemmamatcher :)) Goa gubbar är bra å hålla igång :)
 

Lagens namn då?

Skrivet av  Nicke61
Brynäs Tigers , Leksand Stars , Mif Redhawks osv. Där kan man verkligen snacka om NHL-komplex! Det är ju så man kan få mjäll!
 

Ja där håller jag med

Skrivet av  Glad Djurgårdare
Tacka vet jag järnkaminerna. :-)
 

Är det därför jyrgårn har

Skrivet av  :-)
namnet Djurgården Lions???
Järnkaminerna är trots allt supporterföreningen.
A l l a Elitserielag har tillägg till namnet som är inspirerat av NHL.
Min åsikt(konservativ jag vet) är att man borde återgå till en "rak" serie med 12 lag två matcher mot varje lag, en hemma, en borta. Slutspel? -Ja, visst, men helst inte, bästa laget efter serien lyfter bucklan. På så sätt blir varje match värd mer och det blir inte lika "tråkigt" för gemene man att gå på hockey.
 

Japp!

Skrivet av  Migoo
Det är helt klart bland det mer töntiga jag upplevt i sportsverige. Varför detta efterapande av NHL?? Är vi inte stolta över vårt språk och vårt land? Nu är jag iofs inte svensk, iallafall inte blodet i ådrorna :), men sånt där gör ju att man skäms :)
 

Skandal!!!

Skrivet av  sportmats
Nationalsången är helt okej att ha men bara om den framförs korrekt. Jag har varit på nästan 30 matcher den här säsongen (Elitserien och Allsvenskan) och jag har bara vid ETT ENDA TILLFÄLLE! hört den framföras korrekt. Det vill säga: "Din sol din himmel dina ängder gröna" 2 ggr i slutet av första versen och "Jag vet att du är och du blir vad du var" och inte "förblir" som många artister envisas med att sjunga. Det är ju en stor j-vla skandal att nationalsången tillåts misshandlas som den gör. Jag kan garantera att i inget annat land misshandlas den som den gör här. Andra länder verkar vara stolta över sin nationalsång, tyvärr verkar det inte vara så här i Sverige...

Cheerleadersen är helt okej på vissa arenor. Dock har vissa landsortsklubbar missuppfattat det hela en aning och har några riktiga anskrämliga ruggugglor med små bröst och inga fina kroppar att se på. I Göteborg har jag sett någon krumbent asiatiska exempelvis och i Leksand har de haft ett par riktigt otränade tjockisar. Också det skandal!
 

Artiklar från Familjeliv