Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Trevligaste klacken?

Skrivet av Thomas
Såg diskussionen om supporterklubbarna och undrar vilken hockeyklack ni tycker är bäst (alltså inte "er egen" utan den klack som ni upplever stöttar sitt lag i vått och torrt och alltid sköter sig på matcher)?
Svar på tråden: Trevligaste klacken?

HV71

Skrivet av  Pappa KP
Det brukar alltid komma ganska många smålänningar till Malmö Isstadion när HV71 är på besök. Bra tryck och jag har aldrig hört om några bråk. Däremot är det en väldigt kamp mellan klackarna vem som ska höras mest :) De gånger jag sett MIF-HV71 har där alltid varit ett par i 25-årsåldern. Hon har mössa, halsduk och matchtröja med den blå tjuren på. Han har rödhöken på alla kläder (utom möjligen skor och byxor). Men de verkar komma bra överens ändå. *ler*
 

FBK

Skrivet av  Migoo
Matcherna i Scandinavium mellan FBK och VF brukar vara livfulla tillställningar. Alltid fullsatt och ett jäklans liv :) Härlig stämming och värmlänningarna bidrar till den på ett bra sätt!

Sen så måste ja ju berömma Tokiga Masar när de kom till Gbg i sin elitseriepremiär. Jösses de fick fart på hela arenan :)

 

fast

Skrivet av  Migoo
Jag måste endå ge "min" klack, Goa Gubbar, lite beröm. Där är det städat. Åtminstonde har inte jag upplevt någe hemskheter med dem. Det händer väl nångång att någon slänger ur sig någe riktigt dumt men han/hon tystas ner rätt snabbt :)

Måttot de har går inte av för hackor:
Aldrig hata bara älska!
 

Fast...

Skrivet av  Klacken...
....Frölunda har ingen klack och har aldrig haft. Däremot har dom en publik som klappar när Frölunda gör mål och tjuter när en frölundaspelare filmar... "klacken" består av trummor och tutor. Till dig som sa att Håve har bra tryck i Malmö då har du aldrig sett Southside Support (FBK:s supporterklubb i SKåne) när vi invaderar isladan....

 

Artiklar från Familjeliv