Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sweden Hockey Games...

Skrivet av Nicke61
Hoppas det går bättre än vad det gjort de senaste turneringarna för Hardy och grabbarna, jag är dock lite tveksam. Vad tror Ni andra?
Svar på tråden: Sweden Hockey Games...

skeptsik...

Skrivet av  sportmats
till Hardys sätt att ta ut lag. Om han inte tog ut så många från DIF-packet hade det nog gått bättre :-). Dessutom är hans resonemang lite märkliga. "Vi sköt flest skott" "vi skapade flest öppna chanser" sa han efter Cjeska Pojistovna och Karjala Cup. Vad jag vet är det, det lag som gör flest mål som vinner inte vilket lag som skjuter mest. Hans resonemang påminner lite om Marika Domanski Lyfors efter OS i Sydney 2000 där fotbollskärringarna gjorde praktfiasko. "Vi skapade i alla fall flest hörnor"
 

Hmm..

Skrivet av  Nicke61
Det är ju mer intressant att kunna ta tillvara de chanser man verkligen får än antalet chanser. Avsluten var dåliga senast! En jobbarkomps hade läst i Aftonbladets sportbilaga i början av veckan om VM. Där hade en från ishockey-förbundet (vet ej vem)uttalat sig och förväntat sig VM-guld! Oj vad många proffs det måste komma hem då.....
 

Tja proffsen i all ära

Skrivet av  Migoo
men då får de nog allt se till att nån av dem klarar av att ta hand om coachandet också för det verkar ju inte Hardy klara iallafall.
 

nej vi är ju

Skrivet av  Sportmats
en miljon coacher framför tv-apparaterna som själva är så jätteduktiga på att leda ett hockeylag ;-)
 

Hehe...

Skrivet av  Migoo
tja fast å andra sidan hade jag kunnat coacha ett hockeylag på den nivån så hade jag nog gjort anspråk på förbundskaptensrollen :) Jag har ju vett på att hålla mig borta där ifrån :)
 

På tal om coacher..

Skrivet av  Nicke61
Så har ju tydligen Conny Evensson då gjort sitt i båset tyvärr! Han hade behövts i Tre Kronor!Nåväl, Conny får väl ägna tiden till travsport som han ju tycker mucket om .Och det är ju inte fel eller hur......hihi
 

Conny

Skrivet av  Migoo
Lär bli kvar i Frölunda på någon annan position tydligen vad jag har förstått. Det tackar man för! För det vore verkligen slöseri att endast ha honom i nån travsport eller något sådant ;-) Hästar skall ätas!

Det skall bli jäkligt spännande att se vem som tar över efter honom nästa säsong. Iår lär ju Janne fortsätta som coach.
 

Härligt å se!

Skrivet av  Migoo
Äntligen lite gammal hederlig svensk hockey! Se där så bra det blev när Hardy äntligen övergav sin torpedlek. :)

Det skall bli riktigt spännande att se vad som händer i landskamerna framöver!
 

Artiklar från Familjeliv