Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

TV4-skit

Skrivet av sportmats
TV4 ska f-n inte sända en sån intensiv sport som friidrott. Det var ju helt tydligt idag... Massor av reklamavbrott och flera andra jättemissar. Trots att det stod att det var Direkt, var det inte mycket som var det. Jag lyssnade nämligen på radion och kunde jämföra. När exempelvis Carolina Klüft gjorde ett av sina längdhopp, så hade de en panoramavy i Globen ned mot golvet, man såg någon blondin springa på längdhoppsbanan men ändå valde de att ligga kvar med kameran så där långt upp...

När Holm tog 2.37 var det uppehåll för reklam...
När Kajsa Bergqvist tog 2.00 var det uppehåll för reklam...
När Olsson hoppade sitt jättehopp i första omgången (17.64) visade de någon j-vla löpning som pågick, trots att det var över ett varv kvar och att de kunnat fått med Olsson "Live" så valde de att hänga kvar vid loppet och visa Olssons hopp bandat.

Skandal TV4! Skippa reklamen för h-vete på kvällstid och all reklam i följd, en halvtimme eller så, sist på kvällen, så man slipper se skiten och slipper bli uppretad. Himla tur man har Canal+ (och radiosporten naturligtvis) så man kunde knäppa över på ishockeyn när det var reklam.
Svar på tråden: TV4-skit

Har slutat se på TV4

Skrivet av  Christopher
Sedan de införde avbrott i programmen för reklam fann jag att jag slutade se på TV4. Så länge de hade reklam mellan programmen kunde jag se på reklamen också!

Tydligen är jag ovanlig - de skulle inte ha gjort på det här sättet om inte undersöknigar visar att det lönar sig.
 

Har du inga satellitkanaler?

Skrivet av  Lotta
Ursäkta frågan, men ibland tycker jag att Tv4 får hur mycket kritik som helst, medan ingen säger ett knyst om 3:an, 5:an och andra satellitkanaler som har minst lika mycket reklam.
Hade jag bott i USA hade jag nog fått nippran på reklamen. Hur ofta har man inte sett någon amerikansk talk-show eller nåt där det bryts för reklam och sen kommer programledaren in och säger nåt helt kort om vad som kommer att hända senare i programmet och sen är det reklampaus IGEN! (Fast det brukar de svenska reklam-kanalerna hoppa över)
När det gäller sport så tycker jag att det är skandal att de bryter direkt-sända matcher pga reklam. Vad tråkigt det måste vara att sitta som åskådare i en superspännande match och så bli de avbrutna för att det ska vara reklam i TV!!!! Nä, blä säger jag!
Jag förstår att vissa kanaler måste ha reklam för att överleva, men ibland går det för långt.



 

Nej, just därför

Skrivet av  Christopher
För länge sedan, ca 10 år sedan, såg jag en del på TV3 och insåg att en kanal som bryter programmen för reklam inte är något jag vill titta på.

Jag ser inte särskilt mycket på TV över huvud taget, men numera är det SVT och Danmark som gäller. Danska TV2 har fortfarande systemet med reklam mellan programmen. Tror jag. Det var ett tag sedan jag såg på den också.... :-)
 

Artiklar från Familjeliv