Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

så besviken

Skrivet av UlLi
har i helgen stått på gamliavallen i Umeå och tittat på världscupen och stämningen är ju maffig och de var en superhelg där både väder publik och de flesta åkarna gjorde allt för att de skulle bli lyckat.
men staffeten idag gjorde mängder av umeåbor besvikna varför ska Fredriksson överhuvudtaget åka om han inte är redo att ge hundra procent de var så oerhört tydligt för oss i publiken och framförallt blev det en extra besvikelse då umekillarna åkte så bra publikstödet var ju enormt.

Tyvärr föll han långt ner i flera suporters ögon (hörde ju snacket på plats) och även om de skylls på tajt program (såg tv sändningen när jag kom hem) och att han vill vinna världscupen då gjorde de fel när de tog ut laget, hur kul är det för dom andra tre som gav max att se att deras arbete är i onödan då han ändå inte vill ge allt.

Annars var som sagt stämningen god och dagens vurpa gjorde min egen bror som flög över krönet innan backen upp mot skidmuseet så den får väll hetea Edéns kurva om han har otur men som tur var höll i alla fall utrustningen men ordentliga blåmärken fick han på benen.

en annan sak som var häftig var att få följa arbetet vid vallarbodarna och se vilket vansinigt arbeta alla lägger ner och de är verkligen inte bara åkaren som vinner utan vallare och övriga i teamet gör ett jätte jobb, de är en härlig hemlig värld inne i vallarbodarna.
Svar på tråden: så besviken

Tvyärr...

Skrivet av  sportmats
blir det allt mer så i världscuptävlingarna att åkarna hellre tänker på sig själva än laget. Men det här året är också lite speciellt då det inte är något mästerskap, då är det bara världscupen "att tävla om" och då finns risken att det blir så här.

Personligen har jag faktiskt aldrig gillat Mattias Fredriksson. Tycker han varit lite småstöddig av sig och inte alls lika bra som sin bror Thobias.

Banan i Umeå var annars härlig. Såg sändningen på TV och vilka härliga miljöer med den täta skogen och det gamla huset som de åkte igenom...

 

de var härligt

Skrivet av  UlLi
i umeå de var det, ljudnivån när Brink åkte går inte att beskriva men i perioder dunkade pulsen i takt med aplåderna och de fanns ingen som helst chans att göra sig hörd om man inte som alla andra skrek hysteriskt på Sverige eller Brinken. min bror som stod på inneplan för att få åka för sverige 3 sa att de var bland de häftigaste han upplevt de fanns liksom bara ett dån i luften sedan följde det dånet alla åkare varvet runt dom fick nästan hörselskador på köpet vilket nog inte gjorde så mycket.

Gammlia är fint besök gärna de om du kommer till Umeå hela området är ett musee område med gamla hus från hela västerbotten plus olika museer och de blev ju en härlig omgivning att ha skidtävling i

har också svårt med Mattias och han är en diva som inte alltid var allt för trevlig mot autografjagande barn eller bara trevliga pensionärer som vill säga hej.
tyvärr föll han i många umebors ögon eftersom attityden var som den var under söndagen.
men vist är det ett tufft liv dom har men vi har ju en egen världsstjärna som klarat berömelsen med glans och inte blivit de minsta annorlunda utan är samma goa kille som han var när han var yngre. de var så fruktansvärt synd om honom i helgen då han verkligen mådde dåligt över att inte få åka på hemmaplan men förhoppningsvis gör vilan honom gott och Per är åter i skidspåret nästa år, han börjar i alla fall se piggare och piggare ut i ögonen glöden är påväg åter.
 

Jo jag kan tänka mig

Skrivet av  sportmats
hur det var... jag har själv erfarenhet av något liknande då jag stod ute i spåret när Torgny Mogren forsade fram mot guldet i Falun 1993... Det var som en "ljudmatta" han åkte på under hela sista varvet och som bar honom fram och förbi fransmannen Herve Balland.

Och på TV hörde man också jublet på Gammliavallen, det var så Jacob Hård (Bo A Orm för er som ser på Lilla Sportspegeln) knappt hördes när det var som värst...

Men jag tror jag håller mig borta från Umeå, åtminstone sommartid. Har svårt för mygg och andra såna pryttlar.

Elofsson hittade helt rätt år att ta ett sabbatsår, då det inte är något mästerskap... härligt att veta att vi har ett sparkapital i honom och dessutom åkte ju inte Anders Södergren...
 

myggen

Skrivet av  UlLi
hittar du inte i centrum de lovar jag så du törs komma hit sommar tid, håll dig från vatten bara så är det lungt ;)

nä de känns verkligen som om det finns många svenskar med kapasitet nu hoppas bara alla lyckas ordetnlgit så blir vi värre än norrmännen
 

som uppflyttad sörlänning

Skrivet av  Malin
kan jag informera om att myggen knappt finns i stan. Du måste ut mot våtmarkerna för att bli myggbiten.

 

Visst blir man besviken

Skrivet av  Malin
Själv stod jag ute i spåret och hejade, ropade, hoppade upp och ner, klappade händerna för det vildaste, sprang mellan spåren för att få se så mycket som möjligt och.......det var helt fantastiskt.

När Anders Högberg drog iväg uppför andra branta backen från Sandbackasidan så fick han sån fart att han höll på att inte klara kurvan på toppen ner på skogsbilvägen. Det var en häftig syn det. Så fort går det inte ens utför för mig. :-)

Jag förstår att åkarna nästan blev hörselskadade för det var tjockt i skogen med folk och alla hejade, ropade och skrek. Vilken folkfest.
 

Artiklar från Familjeliv