Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nån som ser på Vasaloppet idag?

Skrivet av Cissi med Gustav 2/8 - 03
heja Mora!
Svar på tråden: Nån som ser på Vasaloppet idag?

Nä :)

Skrivet av  Migoo
Tycker det där har tappat sin "tjusning" eller vad man skall kalla det. Det var roligare förr.
Fast å andra sidan så tycker jag att skidåkningen med alla dess dopingfall har blivit tråkigare än vad det varit. men men....
 

Ja, i och för sig

Skrivet av  Cissi med Gustav 2/8 - 03
Men jag brukar inte se vasaloppet som ett elitlopp, det är roligare med motionärerna.
 

Tja jo

Skrivet av  Migoo
Sett utifrån en sådan synvinkel så blir det ännu mindre intressant att kolla på tycker jag :) Bättre å motionera lite själv istället då :)

 

heja Ume

Skrivet av  UlLi som hejar på startnummer 239 idag
säger jag har suttit och kollat lillebror hela morgonen och han är där bland dom 20 bästa så jag är skitstolt att orka åka ett vasalopp det är stort det och han var även i täten en kort stund vilket mina barn älskade det är inte varje dag morbror peter är i tv.

fast egentligen är det häftigaste i Vasaloppet det som kommer senare i eftermiddag motionärerna som kämpar och kämpar där flera timmar efter täten.
såg föresten att även Gunde Svan åkte i år han låg på 10 000 plats efter första kontrollen så he bar å åk
 

Heja syrran säger jag!

Skrivet av  Malin
Som sitter och följer 18128 och syrrans man 14095. Syrran leder änsålänge.
 

åtta

Skrivet av  UlLi som hejar på startnummer 239 idag
ligger min bror i Eldris så här är pulsen hög
hans personliga är 18 för tre årsedan.

aldrig att jag skulle klara att åka detta lopp men det är häftigt dom som gör det jag ska heja på din syrra att hon slår sin make det är ju en prestige kamp som man kan leva på länge
 

SJUA

Skrivet av  UlLi
blev han det är ju superhäftigt :)
 

Det är ju strålande resultat

Skrivet av  Malin
jag har precis kollat upp och syrran ledde ända till Eldris där har maken gått om så jag tror att hon har tagit ut sig för mycket i början. Vi får väl se när dom går i mål. Själv skulle jag inte heller klara detta, för mig räckte det att åka från Nydalas parkering ut på isen till grilplatsen och tillbaka. Vi får skylla på att det blåste som fasiken. :-)
 

Skandal!

Skrivet av  Sportmats
Nog såg jag Vasaloppet alltid. Men varför i h-vete satte de in stolpskottet Johan Ejeborg under starten. Det SKA ju vara Plex som kommenterar den ju.

Och inte heller på radion var allt som det skulle heller. Lars-Gunnar Björklund fanns ju inte där och kramade kranskullan i Sälen före starten och smakade blåbärssoppan i Evertsberg...

Ur led är tiden :-(
 

Det undrade jag med

Skrivet av  Cissi med Gustav 2/8-03
Det där är en tradition som inte får brytas - det är samma som backhoppningen på nyårsdagen. HAn kanske inet ville?! Då är det ju inte så mycket att göra åt.
 

Artiklar från Familjeliv