Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hockeyskola sommaren 2005

Skrivet av Helena
Jag vet att det är långt kvar till sommaren men är det någon här som kan rekomendera någon bra sommar hockeyskola för min son som är född \'97. Vi bor i USA och han spelar hockey här i ett \'96-\'97 lag. Vi brukar åka hem till Sverige några veckor varje sommar och till nästa sommar har han fått för sig att han gärna vill gå på hockeyläger någon vecka i Sverige.

Jag vet så gått som ingenting om hockey för barn i Sverige så alla råd och tips mottages tacksamt.
Svar på tråden: Hockeyskola sommaren 2005

Var i Sverige?

Skrivet av  71:an Nika
Känns lite onödigt att skriva tips om jag inte vet var ni vill vara. Vet ett par bra ställe, men skriv vart ni ska åka.
 

gärna

Skrivet av  Helena
någonstans runt Stockholm-, Södermanlands- eller Västermanlandstrakten eftersom vi ändå skall dit. Är dock även beredd att titta på andra ställen eftersom mina barn säkert tycka det vore kul att se andra delar av Sverige också för en gångs skull.

Tack på förhand.

Helena
 

Färjestad har hockeyskola har jag för mig...

Skrivet av  Carina
men det kanske inte stämmer så bra geografiskt - Karlstad, alltså. Det finns en länk till hockeyskolan på Färjestads BK\'s hemsida, www.farjestadsbk.se.
 

Tack för tipset

Skrivet av  Helena
och för adressen!
 

Leksand såklart!

Skrivet av  U
Om ni vill se andra delar av landet så åk till Leksand såklart! De har bra hockeyskola, mycket övrigt att göra för föräldrar, syskon osv.

www.leksandstars.com
 

Tack U

Skrivet av  Helena
Tyvärr såg jag när jag gick in på deras hemsida att barnen på hockeyskolan skall vara födda 95 eller tidigare. Jag skall dock komma ihåg ditt tips tills han blir lite äldre...
 

AIK i Solna

Skrivet av  T-res
http://www.aik.se/ishockey/aikindex.html?/ishockey/ungdom/sommarhockeyskola05.html
 

Artiklar från Familjeliv