Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

spänner i huvudet, e det stress,hjälp

Skrivet av linda
jag tänker mycket, lever inte alls som jag vill mm.
Nu har jag haft en sån konstig värk i huvudet mitt på skallen, det drar och spänner precis som om nån nerv håller på att gå av, ringde läkaren och de sa att det var stress, har ni ochså kännt såhär, e rädd för om det e nån tumör.............
Svar på tråden: spänner i huvudet, e det stress,hjälp

ingen tumör

Skrivet av  sönderstressad
tror jag nog inte- låter som en ganska tydlig stresssignal, har oxå kännt så o haft tumörtankar o hjärnblödningsidéer osv

Försö o ta det lugnt! Om du "hinner" eller avboka annat försök unna dig en massage av något slag el. simhallens bastu o långpromenad- ge dig själv en paus- lämna disken be om hjälp(syrran,grannen, mamma, el. någon)som kan hjälpa dig med en el. två dagars avlastning-dagishämtning/lämning, dammsugning whatever så du får återhämta dig lite!(är där själv just nu)

kram!
 

Tack, nu e ja lite lugnare

Skrivet av  linda
Saken e det att jag har inget att göra på dagarna mer än att ta hand om våran dotter, e arbetslös och så uttråkad på allt, tänker,tänker på hur man ska lösa allt, tack så mycket att jag fick höra att det va nån mer med samma symtom.
 

jag tycker

Skrivet av  FD utbränd
Jag tycker att du ska lyssna på din läkare, det är säkert "bara" stress. Men för din egen sinnesro så tycker jag att du ska kräva undersökning. Det är säkert ingenting, men det vore väl förfärligt om du inte kollade, för att må bättre? Det är ju en jättestor stress att gå omkring och vara orolig också.
 

Artiklar från Familjeliv