Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gravid o stressad.

Skrivet av Stressad svammelfia
Ska har barn i vår. Är tjänstledig och pluggar fram till jul. Annars jobbar jag som kontorsvaktmästare. Känner att jag inte pallar med det de två månader som är mellan jul och födelsen. Är ju stå och gå hela dagarna och en del tunga lyft. Talade med försäkringskassan idag om havandeskapspenning och för att få det ska man inte ha några problem, som typ känna av bäckenet eller sammandragningar, utan ska vara andat arbetsrelaterat. Jag sa det är en del tunga lyft, som typ när det kommer pallar med kopieringspapper (väger 600 kg). Hon sa att " men det har vi väl pallar till". Det har vi ju men hur rungt är det inte att dra så många kilo??? Hon ansåg att jag om det är problem med bäckenet att jag istället bör bli sjukskriven. Jag är iallafall jättestressad över detta. jag kommer inte palla med att jobba. O jag stressar redan uppmig så sammndragningarna kom riktigt ordentligt idag. Har talar med min bm, som inte kan boka läkartid förrän det närmar sig, alltså framåt jul Och jag kan ju inte vara säker på en sjukskrivning. Suck...
Svar på tråden: Gravid o stressad.
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv