Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

minnesförlust

Skrivet av isali
Jag brukar för det mesta lämmna våra tre barn till skolan,och det är alltid kaotisk,det är svordomar,de spottar efter varandra mm och jag är alldeles slutkörd efter de är i skolan.Igår måste jag ha fått en blackout av nåt slag,för yngsta dottern sa att hon skulle gå och hämta en handuk till sin gympapåse och jag fräser till henne att jag går och gör det,säger sen till henne att den här handuken måste du vara rädd om för det är mormors som vi lånat,Iallafall senare undrar jag för mej själv,"undrar om dottern fick med sig nån handuk till gympan?"När jag hämtar henne sen efter skolan och ska ta hennes gympakläder till tvätten så minns jag att det var ju jag som gett henne handuken i morse.Jag blir alldeles kall,det var helt borta,,existerade inte de minutrarna i min tid.Börjar bli rädd för mej själv,måste ju bero på stressen,eller?
Svar på tråden: minnesförlust

Jadu...

Skrivet av  Fru Marmelad
...jag har börjat hajja att det INTE är normalt att såna där saker händer en. Har varit så för mig i minst ett år, jag glömmer vad jag precis har gjort och har ingen aning om vad jag sagt och vad jag tänkt bara för en stund sen. Skitläskigt. Jag tror helt klart att det är stress. Har aldrig varit så disträ förut!
 

ja det minnet

Skrivet av  för stressad för jämnan
Jag glömde hämta sonen från träningen (jag hade varit och handlat) och när jag svänger upp på vår gata så möter jag tränaren som kommer från oss. Jag blir alldeles kall för hon hade ju skjutsat hem sonen. Jag kände mig jättechockad över hur jag hade kunnat göra så. Det var liksom ett bevis på att jag aldrig får/ska slappna av och det gör jag inte heller. Jag ställer mobil kalendern hela tiden när jag ska göra ärenden, handla saker etc och den piper ständigt på "fel ställe" när jag inte alls kan utföra det som var tänkt. Jag ställer den på jobbet också men utan den så skulle jag behöva gå omkring med gula lappar överallt i fickorna. ja var ska det sluta?
 

Hu!

Skrivet av  Fru Marmelad
Vilken mardröm! Skönt att det gick bra med sonen i alla fall!
 

ja, det kan bero på stressen.

Skrivet av  sisla -kurator
såväl minnesförlust som koncentrationsproblem och andra kognitiva "störningar" kan vara stressrelaterade.
Jag tycker absolut att du ska ta varningstecknen på allvar och stanna upp och börja se över hur du kan förändra din situation.
 

Artiklar från Familjeliv