Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Placeringskort

Skrivet av Erika
Vad kan man göra för skojigt med dem?

Stenar, snäckor och glasbitar går bort.

Vi har inget särskilt tema med bröllopet, det blir ganska traditionellt.

Men det skulle vara kul med något annat än en vanlig papperbit, vikt på det vanliga sättet.
Svar på tråden: Placeringskort

kolla här

Skrivet av  Tess&Tindra 020131
http://w1.451.telia.com/~u45113758/pyssel/pyssel.htm
vi hade massor av fina ideer, men det blev servettringar med namn och en annan kul ide jag hittat är klädnypor som gästerna kan sätta på sig sedan
 

Vi ska ha stenar med..

Skrivet av  Lott 10/8
nyckelpigor som vi klistrar dit. Nyckelpigorna köpte jag i en vanlig blomsterhandel o de kostar bara 1 kr st,
 

Vad gulligt, här hos oss

Skrivet av  Jackie
kostar de 5.-/st ;(
 

Gör ett litet knyte...

Skrivet av  xor
...av sådan där prasslig cellofan (sån som blomaffärer brukar slå runt festligare buketter) och lägg några vackra godisbitar i som stämmer färgmässigt överens med annat på bordet. Knyt i hop med ett vackert band som du också trär in i placeringskortet.

En sådant litet knyte fick jag nyligen på ett bröllop, det var jättefint!
 

Jag funderar på

Skrivet av  Cissi
att göra små fina paket med konfekt alt liten present i som ska ligga på tallriken. På paketet sitter en liten namnlapp fastsatt med något fint band. Vi blir inte så många, så jag pysslar gärna lite extra med just detta. Barnen ska i alla fall få någon liten present i sitt paket.
 

10 cm murgröna

Skrivet av  VeronikaP
Klipp ut en liten lapp i något fint papper, skriv namnet där på. Stansa ett hål i en av kortsidorna med tex ett hålslag. Klipp ett snitt från kanten ända in i det stansade hålet.
Trä på lappen på mitten av murgrönekvisten, och lägg kvisten på tallriken, eller på en rullad serviett brevid tallriken.

En kompis till mig hade gjort så, och det var jätteläckert!

Det var inte så enkelt att skriva ner i ord, hoppas att det gick att förstå, jag förklarar mer annars...
 

Vi hade pepparkaks-

Skrivet av  Mrs J
gubbar & gummor som placeringskort. Gifte oss 1/12 -01 så det "låg rätt i tiden" så att säga... ;o)
 

Vi hade

Skrivet av  marit73
musslor som jag hade plockat på stranden och tvättade dom. Blåmusselskal. Sen plockade jag lite extra som dekoration. Målade dom med en turkos stenfärg och sen skrev jag namn på med en guldrelifpenna. Snyggt blev det iaf. Kul att göra dom själv oxå. Sen sa mamma nått om pärla i musslan och mitt namn betyder pärla. Det tänkte jag inte på då...
Lycka till..
 

Artiklar från Familjeliv