Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bröllopsmeny och förslag på nattamat?

Skrivet av *Bruden 6/8 -05*
Hur såg/ser er bröllopsmeny ut? Anlitar ni cateringfirma, restaurang eller gör maten själva?

Vi ska ha bröllopsfesten på restaurang och vår preliminära meny ser ut så här:

* Kräftsoppa.
* Oxfilémedaljonger med trattkantarellsås och färska primörer.
* Chokladpannacotta med marinerade jordgubbar
* Bröllopstårta

Eftersom vi gifter oss redan 14.30 vill vi gärna bjuda på något tilltugg innan själva middagen (som kommer påbörjas vid 17.30-tiden). Vad kan man tänkas bjuda på då? Har funderat på snittar av något slag.

Och sedan vill vi gärna ha någon "nattamat". Funkar korv med bröd???

Tacksam för förslag!
Svar på tråden: Bröllopsmeny och förslag på nattamat?

oooh, vad gott

Skrivet av  mamma i dec. 03
det låter. Blir nästan lite avis!
Vi ska ha helgrillad gris med potatissallad och tillbehör.
Äppelkaka med vaniljsås till efterrätt och bröllopstårta till kaffet!

Tycker visst att ni kan ha korv med bröd. Vi ska ha det!
Annars kan man ha janssons frestelse eller bara bulle och pålägg!
 

Åh!

Skrivet av  *Bruden 6/8 -05*
Äppelkaka med vanlijsås är en stor favorit hos mig! Det är ju bara sååå gott! Er meny låter också jättegod!
 

Mmmmm

Skrivet av  geo75
säger jag bara om er meny! Gud vad gott! Vad kommer det kosta? Vi har efter mycket om och men bestämt oss att vi lagar maten tillsammans med familjen så det blir både trevligt att göra tillsammans och förhoppningsvis billigare. Vi kommer nog oxå bara ha korv med bröd som vickning sen för de som stannar kvar fram till småtimmarna :)

Innan middagen kommer vi oxå ha olika snittar till brudskålen och mingel.
 

Skönt att höra...

Skrivet av  *Bruden 6/8 -05*
Att menyn verkar god alltså. Maten kostar ca 350:- per kuvert (exkl dryck och bröllopstårta.
Ja, korv med bröd efter och snittar före får det bli!
Tack för svaren!
 

Johanna svarar

Skrivet av  Johanna
Vi gifte oss den 16 oktober i år och hade följande meny:

* Kräftsoppa med oststänger
* Fläskfilé med kantarellsås och rostade rotfrukter
* Tryffelägg med hallonsås

Kostnad: 210 kr/person

Kaffe, avec och ännu mer chokladtryffel.

Vi valde bort bröllopstårtan. Vi hade sent bröllop, 16:30 i kyrkan så middagen började inte förrän 18:30-19:00 någon gång. Alla var mätta och belåtna och den enda som saknade tårtan var nog min mammas nya sambo som älskar prinsesstårtor ;-)

Jag tycker att eran meny låter supergod. Snittar är gott till champagne och visst kan man ha korv med bröd till nattamat. Lycka till!
 

Verkar vanligt nu med...

Skrivet av  fru E
korv och bröd till nattamat. Nästan alla bröllop vi varit på är det så, inkl vårt eget!
 

Korv o bröd!

Skrivet av  Rebecka - kattmamma
Jo jag har verkligen märkt att korv och bröd blivit vanligt, vilket är ett problem för mig som är veggo. Middagen är alltid jättefin med specialmat till mig, men sen framåt natten får jag tugga skumgummibröd med ketchup i... inte så gott eller mättande! Så ett tips, tänk på veggisarna även fram mot natten!

Kan tillägga att jag naturligtvis alltid erbjuder mig att fixa egen mat eftersom jag är besvärlig, men om mitt erbjudande avslås tar jag inte med mig eget.
 

På vårt bröllop

Skrivet av  Åsa med Klara
hade du lugnt kunna äta nattamaten med -den blivande maken är vegetarian !
Skämt å sido-lite dålig planering att glömma bort alla mat som serveras!
:)
 

Det vattnas i munnen

Skrivet av  MOE
när jag läser er meny! Kanske måste ändra vår nu. *S* Jag tycker absolut att snittar går bra, gör gärna lite lyxigare varianter med rökt kött/lax på. Det mättar, är gott och känns lyxigt.


Vi ska ha Laxpaté, Fläskfilé, ingen efterrätt, bröllopstårta och Korv med börd som vickning.
 

Artiklar från Familjeliv