Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur gör ni inbjudningskort m.m.

Skrivet av mammis
HUr ska era inbj.kort se ut?
Gör ni festprogrammet själva också eller låter ni nån annan göra det?
Svar på tråden: Hur gör ni inbjudningskort m.m.

beställer allt!

Skrivet av  Åsa med Klara
verkar som det kan gå på ett ut -ekonomiskt i alla fall!
Menyer och placeringskort och festprogram ska jag göra själv.
:)
 

Vad kostar det ungefär?

Skrivet av  Malin
Funderar på det där. Priser på beställda kort är ju inte så svårt att hitta, men vad kostar det att göra egna? Var kan man köpa papper billigt om man bestämmer sig för det?
Måste man ha kuvert tycker ni? Egentligen så kanske man kan vika ett A4 snyggt och skicka det som det är? (Försöker tänka ekonomiskt såhär ibörjan;-))
 

Gör allt själv

Skrivet av  geo75
Jag tycker om att pyssla så jag ska göra allt själv.. Sånghäftet gör jag nog dock på datorn.
 

Vi beställer...

Skrivet av  *Brud 6/8 -05*
inbjudningskort och tackkort. Festprogram struntar vi i och placeringskort ska vi göra själva.
 

var

Skrivet av  mammis
har du beställt? PÅ nätet?
 

Nej...

Skrivet av  *Brud 6/8 -05*
... inte på nätet, det vågar jag inte. Vill gärna känna på material osv. Vi beställer på en butik här i stan där vi bor.
 

Jag gjorde allt...

Skrivet av  Sara m. Viggo
Tar massa tid och blir dyrare än att köpa, men vafan! ;-)

Det är jättekul, men innebär mycket jobb och man ska leta nogrannt för att hitta billigt material (för man vill ju att de ska kännas exklusiva och inte som något man köpt på ICA). Jag gjorde ca 30 inbjudningskort och jag kan säga att jag höll på att slita mitt hår över allt klippande och grejjande. Man kan beställa färdiga fina inbjudningskort på nätet och de är inte så fasligt dyra. Våra kort kostade nästan 30 kr styck.

Nu menar jag inte att avskräcka dig, för handgjorda kort är verkligen finast! Men det är tidskrävande och behöver inte alls bli billigare, bara så du vet. :-)

Våra inbjudningskort kan du se här:
http://www.noija.net/IMG_1109.jpg
http://www.noija.net/IMG_1111.jpg

Programmen gjorde vi i Word och de tryckte pappa gratis på sitt jobb.
 

Fiiint!

Skrivet av  ~JENN~
:-)
 

Oj, va fina

Skrivet av  mammis
men jag har så svårt att veta vad jag ska köpa för material, jag vill ha vitt, rött och lite grönt som färg, men man borde ju se korten klara i huvudet innan man börjar.
 

Vi gör oxå själva...

Skrivet av  Anna med Leo
...älskar att pyssla å sånt så :)
Kanske inte blir så billigt jämfört med färdiga kort men...jag tycker det är kul o personligt.

Festprogrammen ska vi göra tillsammans med toastmasterna.
 

Artiklar från Familjeliv