Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ny här! (lite långt kanske)

Skrivet av Brud 050618
Hej på er!!
Ville bara komma in och presentera mig lite..
Har bestämt oss för att gifta oss och blev rekomenderad att gå in här, kul att det finns så många som går i samma planer och som man kan bolla ideer med..
Sju månader kvar...050618
Nu har våra planer tagit fart, med mat och kyrka och letade efter lokal, gästlista etc, men vi har lite problem... Bokade kyrkan härom veckan och har bestämt oss för vocalist i kyrkan istället för in och ut marsch, Fungerar det??
Plus att vi ska ha en eller två låtar till.. Blir det för mycket??
Vi är båda musiker, jag showartist och han spelar på heltid i en Duo... Känns som om vi vill ha mycket musik men kanske att det blir för mycket, eller??

Sen har vi ett stort problem, musik på festen! Är det någon som kan rekomendera ett band eller likn.? Som inte ligger för högt i pris..

Ps/ Min klänning har kommit och jag ska och prova den på onsdag nästa vecka!!! Jag är helt upprymd av förväntan!! Jag har ju bara sett den på bild än./ds

Mvh
Svar på tråden: Ny här! (lite långt kanske)

Välkommen hit

Skrivet av  geo75
Hej och välkommen hit! Du verkar ha kommit långt med dina planer redan, jag ligger efter men vi gifter oss 27 aug så jag har ju lite mer tid på mig :)

Tycker inte det blir för mycket musik (kan det bli det?)
Vocalist tycker jag låter jätte bra!

Band kan jag tyvärr inte rekomendera, vi håller själva på att kolla upp det!

Lycka till med allt och välkommen hit!
 

Tack!

Skrivet av  Brud 050618
Jo jag tror ju det... att det blir jättebra alltså!
Den tjejen som ska sjunga är helt underbar och har en röst som inte är av dess like, en väldigt duktig pianist med så jag tror nog det kan bli kanon.

Vi har inte så mycket tid på oss trots att det är 7 mån kvar så det känns som om vi måste vara ute i god tid..
min blivande ligger borta ganska mycket och vill helst göra det mesta tillsammans, så vi får ta hand om den tiden vi har.
Så underbart för er, ja då har ni god tid på er än då! Men jag tycker tiden bara rinner iväg

Just nu ser jag fram emot onsdag! Sen får vi se..
 

Välkommen hit!

Skrivet av  *Brud 6/8 -05*
Jag tror inte det blir för mycket musik, det låter fint!
Kul att äntligen få prova klänningen :-) Själv skulle jag nog aldrig våga beställa/köpa en klänning som jag bara sett på bild. Hoppas den är lika fin i verkligheten som på bild :o)
Välkommen hit!!
 

Jag tror ju verkligen

Skrivet av  Brud 050618
det.. man vet aldrig men som tur är så måste jag inte köpa den om jag inte tycker om den!
Det är bra!!
Ja jag tror faktiskt att det blir bra med vocalist, eftersom jag vet vem det är( min bästa vän )så vet jag hur bra det kommer bli i övrigt!
Allt är så spännande tycker jag!!
 

Hej och välkommen!

Skrivet av  Hervor
Och grattis till det stundande bröllopet! Jag tycker att det funkar med vokalist som in- och utmarsch om det är det ni vill ha - om ni vill ha mycket musik och det känns rätt för er så blir det rätt.

Har tyvärr inget tips om något bra band men någon artisförmedling borde kunna hjälpa er.

Hoppas brudklänningen passar perfekt:-)
 

Tack så mycket...

Skrivet av  Brud 050618
Min blivande spelar på heltid så han har ju kontakter men jag är lite kräsen så och eftersom det är min kommande man och hans kompis som är bäst så har jag svårt att välja mellan de andra som är sämre...;-)
Jag vill liksom ha något nytt känns det som!
Vocalisterna kommer nog bli bra tror jag, det blir lite annorlunda då känns det som och vi tycker om att gå lite mot strömmen....
Fast min klänning blir mer traditionell men med vinröda inslag... den är jättevacker!

Tack för ditt välkomnande
 

Artiklar från Familjeliv