Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Klänning!

Skrivet av Venus
Vad tycker ni om den här klänningen? Skulle kunna tänka mig nåt liknande, men som inte är "upphängt" under rumpan utan kjolen ska hänga rakt ner... Och så utan de där handskarna.

Snygg?

http://www.sarah.nu/pages/produktblad.php?artnr=2402&pic=2
Svar på tråden: Klänning!

jag

Skrivet av  Myzan & Co
tycker den är jättefin :)
skulle, som du, vilja ha rak kjol baktill + att jag skulle välja bort blommorna där bak, och så inga handskar.
kramar från oss
 

jag tycker

Skrivet av  Ammis83 *brud 15/5-04 och blivande mamma 19/2-05*
den är fin. En vågad modell men samtidigt en vit klänning.

Jag är väldigt gammelmodig så jag föredrar en vit klänning, men det passar ju inte alla.

 

Jätteläcker!

Skrivet av  Åsa med Klara
Försvinner bara hänget under rumpan där tror jag du kan bli hur vacker som helst i den klänningen!
:)
 

Läs inte om du helst vill höra att den är fin

Skrivet av  karin
Jag tycker den är vulgär. Om det var vitt på vitt eller om man tog bort snörning och de förstärkta kanterna så blev det vackert. För mig, som den ser ut på bilden, fast utan rump-fluff, så ser det ut som en engelsk lyxhora från 1800-talet. (Inte för att jag vet hur dom såg ut, men det är vad jag kommer att tänka på) Men, var jag på ett bröllop och bruden hade den på sig, så skulle jag naturligtvis försöka tänka att den var fin iallafall och bara säga snälla saker, jag lovar! :-)
 

Precis!!!

Skrivet av  A
Tänkte på Saloon"horor" i Westernfilmer när jag såg den!
 

Nej, tyvärr

Skrivet av  Hervor
Jag tycker inte om den klänningen. Det är lite för mycket saloon-känsla över den för min smak. Men jag gillar iden med mörkröda detaljer på vit klänning. Urvackert för vinterbröllop.
 

Makeba tycker

Skrivet av  makeba
att EGENTLIGEN så är klänningen jättefin OM:

1. du tar bort snörningen (eller i a f gör den vit...jag är lite scitzo vad kommer an på den, för snörning är VÄLDIGT praktiskt, då kan man vara några kilo upp eller ner och det spelar ingen roll)

2.gör alla infällda band i samma färg som klänningen

3. låter alla rosor vara vita (och de på ärmen något mindre)

I nuvarande utformning så passar den perfekt på ett saloonsbröllop :-D
 

Jag tycker den är underbar!!!

Skrivet av  Rebecka - kattmamma
Särskilt den röda snörningen och rosorna gillar jag!!! Upphägningen där bak skulle man dock kunna skippa som du säger, men jag tycker det är läckert med hanskar!

Om du inte vill se ut som (alla) andra men ändå ha vitt är den här perfekt!
 

Ja, om man som du säger

Skrivet av  • Catharina •
inte har den där "upphängda" rumpan, så är den nog rätt läcker.

http://www.sarah.nu/pages/produktblad.php?artnr=2404

Denna tyckte jag var kanon.. fanns en hel del fint på sidan!!
 

Jättefin!!

Skrivet av  Barockbrud
tycker jättemycket om att blanda rött och vitt! Det vill jag ha när jag gifter mig.. blev riktigt sugen på den klänningen faktiskt.. men med lite ändringar såsom fluffet och så vill jag ha lite ärm.. men det är bara för att jag inte har fina överarmar :o)

Jätteläcker!!
 

Nej

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Gillade den inte, men det var snygg färgkombination
 

Nej

Skrivet av  JessicaF
Jag gillade inte varken modellen eller de röda detaljerna. Kändes vulgär.
 

Jag tror det blir...

Skrivet av  ~~Erika~~
..jätte fint om man, som du säger, släpper ner det som sitter under rumpan. Då tror jag den blir jätte fin. :o)
 

Inte min stil

Skrivet av  Solrosen
Men alla har vi ju olika smak :-)
 

Nej, tycker den såg ut som en

Skrivet av  ...
maräng bakelse i baken.

Inte min smak, men huvudsaken är att du känner dig vacker!
 

Helläcker tycker jag! IMT

Skrivet av  Elva
 

ärligt svar...

Skrivet av  Jolin
Den gillade jag inte. Det kändes för mig lite mkt med rosorna och snörningen i rött...jag hade föredragit vita rosor då...eller kanske ljus ljus rosa eller så...men i så fall snörningen fortfarande i samma färg som klänningen...
Men det var ju vad jag tyckte, och det ska du ju inte bry dig om huvudsaken är ju vad du tycker!
 

Rätt läckert

Skrivet av  Tina
med lite röda detaljer tycker jag! :-)
 

Min åsikt...

Skrivet av  Lean
Den är tjusig, men i min smak för vågad och "för mycket" för bröllop. Jag tycker det är lite vulgärt med massa naken hud i kyrkan, snyggare med mer klätt och klassiskt liksom. Men det är ju jag!
 

ärligt ----nja kanske med lite förändringar

Skrivet av  smulan
den känns lite hysterisk i detta utformandet men i din version tror jag det kan funka... men färgkombinationen är väl sådär...för mkt kontrast tycker jag...

gillar du den är huvudsaken!
 

Artiklar från Familjeliv