Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Rebecka - Kattmamma

Skrivet av Lycka till kattmamma!
Läste att ni försöker få barn och att du slutade med prev medel för 8 månader sedan.

Misströsta inte, när man ätit hormoner som p-piller eller tagit p-sprutor så kan det ta över ett år innan kroppen ställt om sig till det normala.

Du skriver att du har ägglossning sällan...det är mer vanligt att en kvinna EJ har ägglossning varje månad, mensen får man ju ändå.

Det är JÄTTE vanligt att en kvinna har ägglossning 1-2 ggr om året!

Har du provat ägglossnings testen som finns att köpa antingen på nätet eller i apotek?

Tempar man och kurvan stiger så har man redan haft ägglossning, så det är lättare med stickorna, för när det blir pos på dom så har man ju ägglossning inom 24-36 timmar.

Önskar dig lycka till men bröllop och bebis fabriken!
Svar på tråden: Rebecka - Kattmamma

Tack för din omtanke!

Skrivet av  Rebecka - kattmamma
Jo jag vet att åtta månader inte är någon tid! Men eftersom min ägglossning inte kommit igång alls finns det stora risker att det kommer att strula. Jag har pratat med läkare också!

Vet att det absolut finns stora chanser för mig att få barn på det helt vanliga sättet (tillsammans med sambon i sängen *s*) Men skulle det vara så (som läkaren också trodde) att jag nog behöver lite hjälp vill jag kanske hellre adoptera. I alla fall vill jag ha så många möjligheter som möjligt ifall det inte skulle fungera av sig själv. Liksom hålla alla vägar öppna innan vi bestämt oss för hur vi ska göra.

Tack så jättemycket för ditt engagemang det värmer!!!!

 

hör av dig till..

Skrivet av  Estethia ©
...sophiahemmet. där finns det en toppengynläkare som hjälpt en kompis till mig som försökte i flera år utan att bli gravid.
hon fick hormontillägg och blev gravid tre månader senare. bebis nr två dök oxå upp rätt snart. helt utan några hormontillägg.
om du vill kan jag försöka få tag på namnet på läkaren?
 

Tack för omtanken!

Skrivet av  Rebecka - kattmamma dag 18/40-47
Men det var just de hormontillägg du beskriver som jag inte bestämt mig för om jag vill äta :-)

Jag har som sagt varit i kontakt med en läkare som verkar bra så här långt, och som jag blivit rekomenderad! Men tack i alla fall!
 

om det är så..

Skrivet av  Estethia ©
... att dina ägg aldrig mognar färdigt och inte släpper (äggen samlas i "druvklasar") så är det hormoner du _måste_ äta för att bli gravid öht (dvs. du saknar eller har för lite av ett hormon du normalt ska ha).
men vänta ett tag och försök, försök slappna av även om det är svårt.
ibland så är det tanken på att kanske inte kunna få barn som gör att man inte kan få barn.
jag håller tumme för dig.
 

Börjar bli väldigt OT

Skrivet av  Rebecka - kattmamma
Jag måste förmodligen äta hormoner för att bli gravid, men det finns ju andra sätt att få barn på nämligen adoption som min ursprungsfråga handlade om!

Jag tror dock inte att mina hormonproblem har speciellt mycket med mina tankar att göra, hormoner går tyvärr inte att styra med tankekraft!

Tack för dina tummar!
 

ber om ursäkt.. (OT fortsättning)

Skrivet av  Estethia ©
... har nog missat ursprungstråden.
jag har inte läst nåt annat än i den här tråden.
förstod inte att du redan bestämt dig för adoption.
jag håller hur som helst tumme för vad ni än bestämmer er för. det kommer gå bra.
(men jag tror man som par måste vänta längre än ett år i barnlöshet för att få adoptera.. eller hur är det? noll koll)
väldigt många som adopterar blir gravida strax efteråt och det kan ju alltså bli dubbel lycka ifall det vill sig som bäst.

bäst jag kanske lämnar ämnet här, eftersom det i det här snacket ska handla om bröllop.
ber om ursäkt till övriga och håller mig till ämnet hädanefter.
:o)
 

Artiklar från Familjeliv