Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

han friade!

Skrivet av meete
Imorse när jag gick upp ursängen (fick sovmorgon) kom min ettåriga dotter emot mej med glada tillropo sträckte fram ett litet rött paket, som innehöll en guldring med två hjärtan på , precis när jag öppnat paketet friade min sambo...
jag som väntat o väntat, men blev ändå överaskad!
Toklycklig är jag!
God jul på er/
Svar på tråden: han friade!

Åååååååååh!

Skrivet av  engeltina
En förlovningsring?
Underbart!
Grattis. Låter som en GOD jul ;-)
 

grattis och välkommen hit :) *IMT*

Skrivet av  Myzan & Co
 

Stort grattis och välkommen!

Skrivet av  Anoke
Oj, det låter jätteromantiskt! När blir det bröllop?? Grattis och välkommen hit iallafall, är själv ny här och det ska bli jättekul att hänga här och planera!
 

tack frö välkomnanden!

Skrivet av  meete
Tack !
Jag har tyvärr ingen aning opm när det vankas bröllop, vi skall sätta oss o kika på en prel. budget i dag, men vi skulle jättegärna till sommaren. Mer rimligt är nog dock till nästa (06) sommar...
 

Öhh....men ni..

Skrivet av  Att det ska vara så hypat
...har ju redan barn ihop?

Inte för att jag vill lägga band på din toklycka, men har man skaffat barn så sitter man väl ihop rätt duktigt ändå?
 

helt klart..

Skrivet av  meete med ella
... "sitter " vi redan ihop, med barn o har även kämpat i flera år för detta barn.
Du får det att låta som något fult, att sitta ihop rätt duktigt...eller är det så att man bara ska skaffa barn efter man gift sig?
Inte för att jag undrar , men varför läsa här, eller engagera sig att svara när du själv tydligen inte tänker gifta sig då det är såååå hypat...(iaf är det så jag utläser ditt svar)
För oss handlar det om kärlek , till varandra , vi bestämde oss för att gifta oss redan för flera år sedan, någon gång i framtiden, o nu friade han...

 

Jodu..

Skrivet av  Att det ska vara så hypat
...jag ÄR faktiskt gift sen många år, gifte mig dessutom INNAN vi skaffade barn, otroligt nog (är väl rätt unikt nuförtiden).

Jag ska vara delaktig i ett bröllop nästa år, så därför läser jag här, med all rätt.

Jag tycker bara det här med själva bröllopet blir så otroligt upphaussat, det ska oooooas och ååååhhhas när folk gifter sig, som redan har barn, huslån, bil och vovve gemensamt. Vad är skillnaden då (förutom den juridiska biten)??

Folk lägger så mycket krut och fokus på bröllopet, importerar osvenska traditioner, ska se ut som prinsessor, tar vannsiniga lån osv, när det i själva verket är ÄKTENSKAPET efteråt som det skulle behöva läggas energi på!

Herregud, vi lever väl inte på 1800-talet längre, då man kunde ropa jippiii och vara överlycklig över att inte hamna på glasberget.........
 

jag tror att du fick ta..

Skrivet av  Linda
..hypade bruttans omotiverade ilska gentemot det par hon ska hjälpa med vigseln. Kanske är hon avundsjuk på att de lägger ner mycket tid på sin kärleksfest, och så kom du ivägen och liknade hennes vänner. Eller nåt. Alla vi andra här (nästan) är jätteglada för er skull!
 

Håller med!!!

Skrivet av  Annelie m E & E
Det finns faktiskt en poäng i inlägget, tycker jag. Har man barn sitter man alltid ihop, vilket man hatar det eller inte längre fram.
 

Måste hålla med lite…

Skrivet av  L.
…tänker ofta den tanken när jag läser här men har hittills aldrig dristat mig att ge uttryck för den…
 

Vad underbart!

Skrivet av  Hervor
Vad roligt!!! Grattis och välkommen till det här snacket:-) Jag förstår att du är lycklig.

Har ni bestämt något datum ännu?
 

Jätteromantiskt!

Skrivet av  • Catharina •
Förstår att du är glad, och med all rätt! Skulle du inte få bli glad över ett romantiskt frieri bara för att ni redan har barn ihop?? Låter ju jäkligt konstigt tycker jag.

Kram! Och lycka till med planeringen! :)
 

Artiklar från Familjeliv