Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bästa filmtipset...

Skrivet av videonörden
just nu (på video/DVD alltså) Livvakterna! Wow, det bästa jag har sett på länge. Rekommenderas varmt!
Svar på tråden: Bästa filmtipset...

Jag mötte Lassie...

Skrivet av  Tilia
Jag har inte sett Livvakterna själv, men vid något tillfälle i filmen dör pappan till en av maffiatyperna och det blir begravning. Vid begravningen finns det ett foto av den döde pappan och det fotot föreställer min svärfar. Han blev mäkta förvånad när han såg sig själv i filmen! Han har bott i Trollhättan där filmen spelades in, och de har tydligen snokat rätt på fotot hos någon porträttfotograf där.
 

Ehhh

Skrivet av  MarsCamilla
Får man göra så?
 

Undrade också

Skrivet av  Tilia
Men sedan kom vi fram till att det nog är fotografen som har rätt till fotografierna, eftersom de inte togs för privat bruk utan för det företag där svärfar arbetade. Annars skulle väl inte tidningarna kunna publicera bilder utan att be om motivets tillstånd, och så är det ju inte.
 

Självklart...

Skrivet av  MarsCamilla
det stämmer nog, porträttfotografer får ju skylta med foton också utan tillstånd vill jag minnas.
Snacka om att man skulle bli paff iaf!
 

Det måste kännas konstigt! (imt)

Skrivet av  ...
 

Neje...

Skrivet av  Mossan
... jag tyckte den var rätt kass. Stela repliker, orealistisk handling osså den där musiken som spelades i bakgrunden hela tiden... Nä, en trea _max_ får den av mig om man ska betygsätta.
 

Jag tycker också

Skrivet av  Maja Gräddnos
att Livvakterna är kalasbra! En av de bästa svenska filmer jag sett de senaste åren.
 

Artiklar från Familjeliv