Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bästa barnfilmerna?

Skrivet av KL
Behöver lite tips till mina två barn som är 2 år och nio månader. Just nu gillar de Molly, Nalle Puh och Alfons.
Svar på tråden: Bästa barnfilmerna?

Inte för att mina

Skrivet av  Jessica m. Saga & Nora 030522
är två år men jag kan ju försöka ge lite tips ändå :)

Vad tycker de om Byggare Bob, Angelina Ballerina , finns en serie om Thomas som är ett lok också kanske kan vara något??

Annars tycker jag att landet för längesedan är bra, borde passa tycker jag :)

Kanske lite tips iallafall :)
 

Bamse

Skrivet av  j4n0s
är väldigt bra och inte läskigt på något sätt. Disney-filmerna är också ett bra allternativ tycker jag.
 

här gillar dottern

Skrivet av  Monica m Linnea 17/3-00, Linus 29/5 -03
Alfons
Pippi
Saltkråkan
Anki och Pytte
Nalle Puh
Byggare Bob
Twennies
Bamse

Jag har spelat in från tv.

Det har blivit teletubbies, bamse, saltkråkan, bob, anki och pytte, alfons, bilen brum.

Bolibompa är jättebra vissa dagar tycker hon.
Det här bandet får hon inte se på jämt utan bara ibland om hon vill se på något.
 

Pingu

Skrivet av  Malva
älskar min son(2,5 år), vi köpte ett trepack och han skrattar gott åt dessa filmer. Det är ju inget prat utan bara ljud och mimik.
En Anki och Pyttefilm har vi också och den har varit väldigt populär, nästan söndertittad.
Mumintrollet däremot är tydligen inte lika intressant.
 

Teletubbies...

Skrivet av  Sharp
älskade min son när han var mindre, han tittar fortfarande ibland, nu är han 3,5 år. Han _dyrkade_ "Monsters Inc." också även om den kanske är lite för läskig för små barn egentligen.
 

Bra hundar

Skrivet av  Christopher
Mycket är redan nämnt ovan, men ett par figurer till är Kipper och Tippen. Passar bra till barn i den åldern.
 

Kipper

Skrivet av  KL
Såg vi för ett tag sedan på Bolibompa och det gillade dem! Har tyvärr inte lyckas hitta Kipper på dvd eller video, du kanske vet?
 

Jag har en

Skrivet av  Christopher
Tyvärr minns jag förstås inte var jag köpte den.
Prova en sökning på nätet efter "Kipper" och "VHS", möjligen med "pris" för att få fram svenska siter.

Annars brukar ju www.ginza.se ha en hel del.
 

Min son ÄLSKDE..Nicke Nyfiken i.m.t.

Skrivet av  Objektivitetens förkämpe!
.
 

Artiklar från Familjeliv