Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ah....nu har jag sett DEN igen... (långt)

Skrivet av Nickan
Såg ikväll Sagan om Konungens Återkomst igen. Såg den juldagen första gången. Den var bättre denna gången. Dels blev kag inte kissnödig redan efter en timme och slapp förbanna hela slutet då den aldrig tog slut. Sen var jag nu beredd på de klipp som jag tyckte fattades.

Jag har svårt att inte sakna en scen där man hittar Eowyn och den döda kungen ( borde vara det klippet som Eomer skriker i trailern)...Hon borde få lite beundran efter sin bedrift.
Att hela läkandes hus inte är med får jag nog accepetera fast nått litet första möte mellan Eowyn och Faramir kunde man väl ha klämt in. Saknade oxå att Aragon fick "hela" lite... Kungshand är helarhand...

Några känslomässiga favoritscener var....
När Faramir blir bortstött av sin far.
När Arwen ser sin son
Bilderna på Minas Tirith när Gandalf rider upp
När Faramir och hans arme rider mot sin undergång. Så snyggt att man inte fick se själva massakern!
De tre troll som stormar in genom porten
När hoberna rider in i Hobsala, de ser sååå belevrade ut.

Ah....undrar när jag ska gå igen... Ser verkligen fram mor DVD-utgåvan
Svar på tråden: Ah....nu har jag sett DEN igen... (långt)

Åh,

Skrivet av  Sharp
jag vill också se den igen!!! Jag fick min filmupplevelse lite förstörd då en gubbe bredvid mig inte hade vett att hålla truten. Det pågår övertalningskampanj här hemma nu med maken om att gå och se den en gång till. När kan man vänta sig en extended DVD? I Novemeber 2004?
 

Hej

Skrivet av  BlueNewYearNun Vill ha ett fantasysnack
Vi ska se den igen på fredag. *längtar* Den är ju helt underbar.

Jag älskar verkligen När Pippin sjunger Steward of Condor. Den är så vacker. Jag håller nog redan på att slita ut skivan. :)

Massa popcorn och coca cola och ROTK. Kan det bli bättre? Jo, kanske lite Waynes coffe fika innan. *hoppas och skuttar*
 

Då kanske du

Skrivet av  anko
eller någon annan kan berätta för mig vad låten som spelades under eftertexterna heter.
Då _alla_ har så jäkla bråttom ut och då jag gärna sitter kvar och låter filmen sjunka in, dessutom var det en fantastiskt vacker låt. Vad var det för något?
 

Kan det vara

Skrivet av  BlueNewYearNun Vill ha ett fantasysnack
Inte the west med Annie Lennox du menar??
 

jaa, det

Skrivet av  anko
kan det nog vara.
Tackar!! :)
 

Blue Nun

Skrivet av  anko
Det var ju den jag menade. *repeat hos mig nu*
Vet du om man kan få tag på texten någnstans också?
 

Till

Skrivet av  Blue Nun vill ha ett fantasysnack
Into the west?? Jag har texten till Steward of Gondor.

Jag kan kika runt lite om jag hittar texten till Into the west. :)

 

om du har lust, tack :)

Skrivet av  anko
det finns ett soundtrack antar jag...?
Är det för alla tre filmerna eller är det olika för de tre?
 

Artiklar från Familjeliv