Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*enkät*

Skrivet av Elin & Tilda-02 Tuva-04
* Hur ser du helst film?
* Med vem?
* Vilka tillbehör vill du ha till?
* Säg några filmer du nyligen sett och vad du tyckte!
Svar på tråden: *enkät*

hej!

Skrivet av  engeltina
* Hur ser du helst film?• på bio,ensam
* Med vem?• maken om jag ska välja
* Vilka tillbehör vill du ha till?•behöver ej ha ngt men nåt gott är trevligt att se fram emot.Inte alltid det blir godisätande på bio.
* Säg några filmer du nyligen sett och vad du tyckte!
•Monster 2 ggr- jättejättebra.
•Gustav förra helgen- ganska söt

 

svar

Skrivet av  Elin & Tilda-02 Tuva-04
* Hur ser du helst film?
-> I soffan numera med två små barn :) Annars är bio alltid mysigt..

* Med vem?
-> Maken

* Vilka tillbehör vill du ha till?
-> Måste ha popcorn och cola light burk

* Säg några filmer du nyligen sett och vad du tyckte!
->
I Robot: coola specialeffekter, spännande men jag fattade inte hur slutet va menat?...
Shrek 2: måste ses om man gillade ettan, åsnan är grymt rolig!
School of Rock: Mysig och rolig må-bra-film

Det va dom tre senaste...
 

svar...

Skrivet av  Anne
På bio.
Med min mor eller god väninna.
Vattenflaska och snus.
Stepford wives var underbart kul! Life of David Gale på video suverääään!
 

Brukar inte skriva här, men testar ;D

Skrivet av  Mortorio
* Hur ser du helst film?
Tja en riktig upplevelse är ju på bion men eftersom jag alltid blir så irriterad på folk som pratar sig genom filmen och stör på andra onödiga sätt så hoppas jag kunna skrapa ihop till en hemmabioanläggning någon dag.

* Med vem?
Beror på vad det är för film, men min man är en alltid trevlig kompanjon i filmjungeln. VI har väldigt lika smak också.

* Vilka tillbehör vill du ha till?
Det behövs inte mycket, men lite dricka är alltid välkommet. Hemma i tevesoffan slinker det ner några koppar te.

* Säg några filmer du nyligen sett och vad du tyckte!
-The village- en mycket trevlig film precis i min smak. Tyvärr kan jag inte säga så mycket men, alla som känner till regisören vet ju att det alltid finns en twist, sånt tycker jag om. Jag hade förståss räknat ut den redan i början, men det var extra roligt att det blev som jag trodde.

-Hellboy- Hade bara hört dåliga saker om den innan jag såg den, blev glatt överraskad, den var stenrolig.

-sagan om ringen triologin- inte ny, men redan en klassiker, i alla fall i mitt hem. Vet ju redan vad som händer med slötittar medan jag slösurfar, bara för att njuta av effekterna.

Här var ett forum för min smak, kanske blir kvar här ;D

 

LenaP-svar...

Skrivet av  LenaP
* Hur ser du helst film?
- Hemmabion eller på Bio.

* Med vem?
- Beror på filmen :-)

* Vilka tillbehör vill du ha till?
- Hrm...ätbara försöker jag att undvika just nu, annars liggandes i soffan med en massa kuddar (hemma förstås! ;)

* Säg några filmer du nyligen sett och vad du tyckte!
- Big fish: Vilken underbar film! Älskade den verkligen, varm, fin och fantasifull må-bra-film. Rekommenderas varmt!

- Monster: Bra även om det luktade lite mycket Hollywood... Aileen Vournos framställs nästan som en sympatisk människa istället för den kalla, störda person hon var. (enl.vad jag läst om henne. Men OK, vem skulle inte bli störd av ett sån´t tragiskt liv.) Charlize Tierons skönhet lyste igenom :-/

- Lost in translation: Ok film. Hade väntat mig mer. Hade nog för stora förväntningar på den.
 

Settareh svarar

Skrivet av  Settareh a.k.a Karin
1. Pa bio! Film AR bast pa bio.

2. Spelar ingen roll vem, bara personen ifraga ar trevligt sallskap.

3. Popcorn!!!

4. Den senaste filmen jag sett ar faktiskt barnfilmen Bjornbroder - den tyckte jag var jattegullig! Min brorsdotter, 4 ar, alskade den.
 

Daisy:

Skrivet av  daisy
* Hur ser du helst film?
På bio!
* Med vem?
Gärna ensam, gillar att kolla film ensam faktiskt, men annars blir det min sambo, vi har samma smak, så det blir mycket diskussioner efteråt.
* Vilka tillbehör vill du ha till?
Popcorn och en stor läsk
* Säg några filmer du nyligen sett och vad du tyckte!
Senaste filmen var Harry Potter and the prisoner from azkabahn, tyckte den var så där, tyckte det var många bra skådespelartalanger som gick förlorade för att man var tvungen att försöka hålla den innanför tvåtimmarsramarna.
 

anko älskar film

Skrivet av  anko
* Hur ser du helst film?
Absolut helst på bio!!

* Med vem?
Med min käraste såklart!

* Vilka tillbehör vill du ha till?
Det måste vara popcorn, de smakar aldrig så bra som på bio. Och så en cola, med lagom lite kolsyra i.

* Säg några filmer du nyligen sett och vad du tyckte!
Såg senast The Village, och gillade den starkt. Tycker om filmer med oväntat slut, dessutom är jag svag för psykologiska skräckfilmer. Innan dess såg jag Dawn Of The Dead, och den var också bra, det är svårt att ogilla filmer man ser på bio. Upplevelsen blir så mycket mer på en stor skärm.
 

Svarsvar

Skrivet av  Jos
* Hur ser du helst film?
På bio.

* Med vem?
Min man eller en kompis.

* Vilka tillbehör vill du ha till?
Alltid vatten eller något annat att dricka, annars får jag tvångstankar om att jag ska dö av törst, drabbas av akut torrhosta eller liknande. Ibkand kan det vara gott med lite lösgodis eller en chokladbit, beror på filmen.

* Säg några filmer du nyligen sett och vad du tyckte!
Stepford wives såg jag senast på bio. Den gillade jag!
 

Åh! Jag går så sällan *suck*

Skrivet av  Zoégas
* Hur ser du helst film?
- Hur? Av med skorna och benen i kors på sätet, på bio alltså, trodde du menade det *s*. Annars kan man ju hyra förstås...

* Med vem?
- Med maken, vi behöver komma ifrån, men nu var det ju så länge sedan (bio alltså).

* Vilka tillbehör vill du ha till?
- Godis, tycker popcornen på bio är så himla salta och går ju inte att äta :(

* Säg några filmer du nyligen sett och vad du tyckte!
- *S* Ja just det, minns nog inte. Hyr gör vi ju oftare då men ack vad jag har dåligt minne. Gillar filmer med Julia Roberts, Meg Ryan, Susan Sarandon och Sandra Bullock på damsidan och Harrison Ford, Kevin Costner och Sean Connery på herrsidan *mums*
 

Svar

Skrivet av  cb
* Hur ser du helst film?
Bio
* Med vem?
Någon som gillar film. Sambon t.ex.
* Vilka tillbehör vill du ha till?
Inga.
* Säg några filmer du nyligen sett och vad du tyckte!
På bio, skulle gärna gå oftare:
"Harry Potter och fången från Azkaban". Med barnen. Mycket bra.
"Kung Arthur". Med dottern i helgen. Hyfsad.
Hemma:
"21 grams". Rätt OK
"Lost in Translation". Besviken, höga förväntningar. Gillade Sofia Coppolas förra bättre, "Magdalenasystrarna".
"Stygga pojkar". Kanonfilm. Finsk.
"Cidad de deus". Årets höjdpunkt hittills.

 

Mycket sämre utbud på bio.

Skrivet av  cb
Det är väl min stora invändning mot bio, annars håller jag med Anko - det blir en häftigare upplevelse än hemma i soffan. Det trista är att bioutbudet är så smalt - i princip bara Hollywood och Svenska Filminstitutet och det är redan totalt söndertjatat för min del. Hur många franska, japanska, ryska, finska, danska eller polska filmer hatt gått upp hos SF i år? Jaså inga? Varför är jag inte förvånad?
Hos min lokale DVD-nasare kan jag hitta allt sådant.
 

Magdalenasystrarna

Skrivet av  Jos
gjordes väl inte av Sofia Coppola, utan av Pet Mullan? Tänker du på Virgin sucides?
 

Jo du har rätt.

Skrivet av  cb
"Magdalenasystrarna", var det den från Irland?
Den var rätt OK.
Jag tänker på "Virgin suicides", den om flickorna som begick självmord. Mycket bra film.

Ser nog för mycket film, börjar blammansanda titlarna.

Nicolas Cage lär vara brorson till Francis Ford Coppola.
 

Pappa KP svarar

Skrivet av  Pappa KP
* Hur ser du helst film?
Beror på filmen. Action- och katastroffilmer ser jag helst på bio. Övriga filmer funkar bra på hemmabio. Sagan om Ringen och Star Wars är tveklöst bäst på bio.

* Med vem?
Flickvännen så klart :)

* Vilka tillbehör vill du ha till?
Hemma vill jag gärna ha ett glas vin till filmen och kanske någon typ av snacks. Behöver inget på bio.

* Säg några filmer du nyligen sett och vad du tyckte!
The Village: På det stora hela tyckte jag den var bra. Lite långsam stundtals. Jag visste att det inte var en skräckfilm utan att det mer handlade om en mystisk stämning, så jag blev inte besviken på det.

The Eye: Väldigt vacker och välgjord. En av de klart bästa asiatiska skräckfilmerna jag sett.

Shrek 2: Inte riktigt lika bra som ettan. För en vuxen är den rätt kul men sina referenser till olika filmer. Men dotters på 6 år tyckte den var tråkig.

In The Cut: Tråkig!! En ordinär kriminalhistoria med en konstnärlig "twist".

Italienska för nybörjare: Danskarna vet verkligen hur man gör bra film :)
 

svarar med för första gången

Skrivet av  Pia m V o S
* Hur ser du helst film?
* Med vem?
Hemma i soffan , med min man

* Vilka tillbehör vill du ha till?
Godis eller popcorn :-)

* Säg några filmer du nyligen sett och vad du tyckte!

Jag såg "Return to Cold Mountain" senast och tyckte den var mycket bra!

 

Artiklar från Familjeliv