Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jutta Rabes Estoniafilm

Skrivet av Anna T2
Baltic Storm ja, vi såg den igår och var tvungna att spola tillbaka och titta igen många gånger för att 1. flera scener var otroligt kasst gjorda så vi måste skratta åt dem igen och 2. vi förstod inte handlingen!

Baltic Storm handlar ju om teorin att fartyget sprängdes till botten, man ville förstöra känsligt material för en rysk forskare som skulle lämna landet. En spännande teori egentligen men Rabe lyckades inte förmedla någon spänning alls. Flera scener var som sagt mest roliga, som när högt uppsatta politiker talar i telefon, och båda är inklppta i bild som i en 70-talsdeckare. De är avlyssnade, så spionen kommer in i bild underifrån, också inklippt fast i en rund ring.

Ja, helgalet.

Som många andra har jag starka känslor kring Estonias förlisning och trodde kanske att man skulle få bearbeta känslor eller så, men filmen var mer som ett deckaravsnitt eller en konstig tysk dokumentär. Och den hade ingen kopplimg till Estland, Finland eller Sverige. Det handlar om en tysk jorunalist och alla pratar engelska.

Fler som sett den?

Svar på tråden: Jutta Rabes Estoniafilm

Delar av den.

Skrivet av  cb
Den fetsuger.
Den är så krystad i sina "smoking gun-teorier" så det är jättepinsamt. Naturligtvis kan inte människor klanta till det så att en färja sjunker, nej minsann, det måsta vara....maffian/korrupta politiker/UFOn/al Qaeda/...*Beethovens 5:a ljuder på högsta volym*.
Något så vardagligt som att vanliga dödliga klantskallar och en serie olyckliga omständigheter får nästan 1000 pers att drunkna, så trist får det bara inte vara. Nej nej, rysk islamistisk UFO-maffia sänker båten för att det låg tre ukrainska kärnvapenmissiler ombord, maskerade till ASG-långtradare...bläääää.
Ganska respektlöst mot alla drabbade och inblandade också. Fast det säger inte så lite om Jutta Raabes seriositet.
 

*fniss*

Skrivet av  Trileia
rysk islamistisk UFO-maffia, den verkar ju helfräsig. Men det kanske inte direkt är vad man förväntar sig om en sån seriös grej som Estonia..
 

Jutta Raabe seriös!?

Skrivet av  cb
Hon har förläst sig på B. Wahlströms ungdomsböcker och måste skylla katastrofen på någon. Någon *måste* vara skyldig och ha sänkt båten med ont uppsåt för olyckor händer aldrig, allting beror på onda intrikata gangsters. Båten konstruerades av tyska gangsters, ägdes av fisnak gangsters, köptes av gangster-rederiet Estline som hade suttit och väntat i fyra år på att köpa en båt som de skulle sänka så att 852 människor dog. Jutta Raabe är en idiot som gör en massa anhöriga ledsna och förbannade.
 

Njäe, kan inte

Skrivet av  71:an Nika
säga att jag har sett den, somnade efter en kvart. Blev inte det minsta intresserad av att titta vidare, den verkade hemskt tråkig och jag kan ju säga nu efter att ha läst ditt inlägg att jag inte ska se den igen :)
 

Artiklar från Familjeliv