Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tänk hur det är här i livet.....

Skrivet av Ullet som tänker på livet
Är man ful i munnen är man barnslig. Skrattar man på fel ställe är man flamsig. Skämtar man om sånt som flertalet inte vill skämta om är man oseriös. Piercar man sej efter 30 söker man fånga en ungdom som sprang bort. Om man är ståndaktig är man envist enögd..osv Så etiketterar man människor varje dag o bildar sej en snedvriden uppfattning om en människas beteende utan att verkligen se människan som en komplex individ bestående av både stort o smått. Tänk så härligt att få vara så felfri som många verkar vara.. Jag är gudasänt felbar o ska så fortsätta vara, tack o lov! Jag vill inte etiketteras som korkad eller barnslig för enstaka saker jag gör, utan vill bli sedd som den ytterligt komplicerade varelse jag är, nämligen : Människa! Så jag fortsätter min vandring i världen med brister o fel, snuskiga o seriösa inlägg blandade om vartannat, ledsna o glad i en blandning som är jag........ Tack för att ni som ser mej sådan gör det o ni som inte gör det; ni har gått miste om nåt....*ler brett* En livsbestraktelse av mej idag....

Artiklar från Familjeliv