Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

JÄVLA IDIOTER!

Skrivet av Jumbo
Jag är SÅ arg på mina svärföräldrar. De har fyra vuxna barn och de klarar inte av att vara rättvisa! De favoriserar ett av barnen mer än de andra och det handlar både om rent känslomässig favorisering och rent ekonomisk favorisering. Vi hade blivit erbjudna av svärfar att köpa en bil som han kunde få loss extremt billigt från sitt jobb. Dels behöver vi en ny bil och om vi skulle sälja den skulle vi göra en rejäl vinst och kunna köpa oss en billigare bil samt ändå få en hel del pengar över. Något vi verkligen behöver då vi har hus och två barn samt att jag studerar och ekonomin är helkass just nu. Min sambo säger till sin pappa att vi är VÄLDIGT intresserade och ber honom kolla upp mer om bilen osv. Svärfar återkommer och säger att det nog inte går att genomföra köpet eftersom det antagligen skulle sticka i ögonen på hans arbetskamarater. Vi förstår det och förklarar för svärfar att det är ju synd men att vi får se oss om efter någon annan bil. Idag när jag är ute och åker möter jag min sambos bror - körande en ny bil. DEN BILEN! Det visar sig att HAN har köpt den och skall nu göra affär på den. Trots att svärfar sa till oss att köpet inte gick att genomföra. Det sorgliga är att nästan samma sak hände för ett halvår sen. Jag blir så arg och ledsen. Vad fan gör man? Vad kan jag göra, som svärdotter? Kan man klaga? Och bli arg? Eller är det min sambo som får stå för det?

Artiklar från Familjeliv