Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad kan man kräva egentligen (soffa)

Skrivet av Allijo
Vi köpte en ny skinnsoffa på MIO-möbler. Vi beställde 3:a+2:a redan under påskhelgen. 2:an kom 9 Maj 0ch 3:an kom inte förrän i Juni. Nu var det så att i Juli upptäckte vi att 2:an var trasig på ena armstödet och ett par sömmar var spruckna. Soffan hämtades 15 Augusti och vi fick ingen lånesoffa, för "det skulle inte ta så lång tid att få den reparerad". Nåväl soffan kom tillbaka efter några dagar, men armstödet var inte lagat, så de fick ta med sig den igen. Efter detta har vi inte hört något ifrån dem. Ringde dem idag och de svarade att de fick väl ringa upp tapetserarenb och höra efter hur långt de hade kommit på den. Nu känner vi att vi vill ha ersättning för den långa väntetiden. Hur mycket skulle kunna vara en skälig ersättning?
Svar på tråden: Vad kan man kräva egentligen (soffa)
Inga svar i tråden.

Artiklar från Familjeliv