Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Svarar

Skrivet av lejonmamman
1. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller YTTRE egenskaper
*** Lång, mörk, tränad

2. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller INRE egenskaper
*** Ömsint, ödmjuk, omtänksam, rolig

3. Hur väl tycker du att din nuvarande partner stämmer med ovanstående ideal, yttre resp inre egenskaper?
*** Väldigt bra

4. Om din partner förändrades markant från hur han/hon såg ut när ni träffades, hur skulle du reagera, (t ex om han var smärt och vältränad och efter några år blev fet och lat)?
*** Jag skulle reagera om han blev plufsig och fet osv, nu är det ju så att han har haft samma byxmått sedan vi träffades för en herrans massa år sedan :) Han har ett väldigt rörligt jobb så han får mycket motion bara genom det.

5. Rakat kön? Din inställning till detta på dig själv resp på din partner?
*** Jag har väl inte alltid rakat, men med jämna mellanrum rakar jag allt utom själva trekanten fram. Vid mens är det skönt att slippa ha en massa hår där. Min man har börjat raka pungen (efter att jag läst här inne *s*) och det var en höjdare tycker både han och jag, men om det växer ut så deppar vi inte för det. Vi kör inte rakat jämt men då och då.

6. Kan man behålla passionen livet ut? Blir passionen mindre om man flyttar ihop eller får barn? Har du några tips på hur behålla passionen i ett längre perspektiv?
*** Ja, det tror och hoppas jag att man kan. Våra barn är ganska stora nu och vi har ett väldigt bra sexliv. Visst finns det svackor ibland men vi överlever dem och hakar tag i topparna som kommer och har mycket sex då och kan acceptera att det kan dala ibland. Det är inte hela världen känner vi. Vi vet var vi har varandra och vad vi gillar och provar även lite nytt då och då, t ex analsex som jag gillar i lagoma doser. Det gäller väl att kunna hitta på saker tillsammans både i och utanför sängen som gör det lättare att hitta tillbaka till den där första gnistan man hade från början, att bli förälskade på nytt igen och igen. Just nu är jag väldigt nyförälskad i min man och vi har haft sex varje kväll nu i fyra dagar och det är mycket för att precis haft en svacka.


« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv