Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mina svar

Skrivet av Eliza
1. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller YTTRE egenskaper
*Slutade med såna listor för ungefär 20 år sedan. Lättare att beskriva hur han INTE ska se ut: Överviktig, extremt blond, fett hår och jättelång hals.

2. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller INRE egenskaper.
*Måste finnas: Humor, intelligens, emotionell mognad, fanstasi och pålitlighet.

3. Hur väl tycker du att din nuvarande partner stämmer med ovanstående ideal, yttre resp inre egenskaper?
*Pass. Hade en nyss där inget visade sig stämma...

4. Om din partner förändrades markant från hur han/hon såg ut när ni träffades, hur skulle du reagera, (t ex om han var smärt och vältränad och efter några år blev fet och lat)?
*Vad gäller fet och lat så är väl lat värst. Har varit gift med en sån. Den fysiska exteriören är inte allt här i världen, men fetma har jag svårt för. Har f.ö. varit gift med en man som blev alltmer lönnfet och lat...

5. Rakat kön? Din inställning till detta på dig själv resp på din partner?
*Se mina tidigare inlägg i denna fråga.

6. Kan man behålla passionen livet ut? Blir passionen mindre om man flyttar ihop eller får barn? Har du några tips på hur behålla passionen i ett längre perspektiv?
*Pass. Nåja, EN sak vet jag: passionen bibehålls definivt inte om partnern mentalt står på en tonårings nivå och lever på som om han bodde i en studentkorridor fastän han är 40+ och har två barn (+ en fru som han mest ser som en bekväm inventarie som han kan sätta på alldeles gratis på fredagkvällar kl. 22.30. Ungefär).

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv