Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ninna svarar:

Skrivet av ninna
1. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller YTTRE egenskaper
> Mörkt hår, bruna ögon, hår på bröstet. Ganska smal, men senigt muskulös. Ca 185 cm lång.

2. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller INRE egenskaper
> Humor, omtänksam, bra pappa, spontan, uppfinningsrik (framför allt i sängen då... *s*)

3. Hur väl tycker du att din nuvarande partner stämmer med ovanstående ideal, yttre resp inre egenskaper?
> Han är 185 cm lång, har humor och är en fantastisk pappa, men sedan är det väl inte så mycket som stämmer... Han har ju ändå visat sig vara min idealpartner! ;)

4. Om din partner förändrades markant från hur han/hon såg ut när ni träffades, hur skulle du reagera, (t ex om han var smärt och vältränad och efter några år blev fet och lat)?
> Jag vill inte kasta pil i gummibåt... ;)

5. Rakat kön? Din inställning till detta på dig själv resp på din partner?
> Jag skulle gärna ha rakat kön (med sparad trekant så man ser att det är ett kvinnokön och inte en liten flickas) och kommer att göra det mer regelbundet.
> Älskar när min man har rakat pungen, det blir så mumsigt då! ;)

6. Kan man behålla passionen livet ut? Blir passionen mindre om man flyttar ihop eller får barn? Har du några tips på hur behålla passionen i ett längre perspektiv?
> Fokusera på varandra och på vuxenrelationen också, var inte "bara föräldrar". Hitta på saker, överraska varandra!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv