Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Svar:

Skrivet av Eva
1. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller YTTRE egenskaper
- Lite längre än mig, normalbyggd, välsvarvad häck som göms i välsittande brallor, god hygien

2. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller INRE egenskaper
- Stort hjärta, lyhörd, humoristisk

3. Hur väl tycker du att din nuvarande partner stämmer med ovanstående ideal, yttre resp inre egenskaper?
- Allt sånär som kroppslängden

4. Om din partner förändrades markant från hur han/hon såg ut när ni träffades, hur skulle du reagera, (t ex om han var smärt och vältränad och efter några år blev fet och lat)?
- Vi "piskar" varandra till att hålla formen just för att slippa hamna där...

5. Rakat kön? Din inställning till detta på dig själv resp på din partner?
- För egen del är det egalt, jag kör i perioder med det ena eller det andra. Mannen skulle jag inte vilja ha intimrakad av någon okänd anledning...

6. Kan man behålla passionen livet ut? Blir passionen mindre om man flyttar ihop eller får barn? Har du några tips på hur behålla passionen i ett längre perspektiv?
- Jag tror att man kan behålla passionen livet ut. Inte på en konstant nivå eftersom den, som allt annat i livet, går i vågor. Här har inte passionen minskat pga barn eller ihopflytt, tvärtom! Och mitt tips är att vara lyhörd och känna av sin partners behov såväl som sina egna för att behålla ett underbart liv :)


« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv