Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

sanna svar

Skrivet av sanna
1. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller YTTRE egenskaper
-lång, ganska musklig men hellre på ett "naturligt" än "gymaktigt" sätt, mörkhårig, vackra ögon.

2. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller INRE egenskaper
-uppriktig, snäll, omtänksam, ha samma slags humor som jag, vilja njuta av livet. och så dominat då, det är en absolut förutsättning.

3. Hur väl tycker du att din nuvarande partner stämmer med ovanstående ideal, yttre resp inre egenskaper?
-mycket väl

4. Om din partner förändrades markant från hur han/hon såg ut när ni träffades, hur skulle du reagera, (t ex om han var smärt och vältränad och efter några år blev fet och lat)?
-vissa yttre förändringar är naturliga och alls inget problem. om han däremot började strunta i sitt utseende och sin hälsa så skulle det vara ett tecken på även en inre förändring. skulle verkligen inte uppskatta om han blev lat eftersom jag blev förälskad i en man med massor av energi.

5. Rakat kön? Din inställning till detta på dig själv resp på din partner?
-alltid helrakad själv, tycker det är snyggast på tjejer. män vill jag däremot ha håriga.

6. Kan man behålla passionen livet ut? Blir passionen mindre om man flyttar ihop eller får barn? Har du några tips på hur behålla passionen i ett längre perspektiv?
-ja, jag tro att man kan behålla passionen livet ut. passion handlar om känslor. däremot tror jag det finns perioder i liver när man inte kan uttrycka dessa känslor lika ofta/mycket tex när man har huset fullt med småbarn. på sikt behöver man lite tid för varandra för att känslorna ska få näring.



« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv