Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Här är en till...

Skrivet av malla
Jag har också tagit tag i mitt sockerätande, har också insett hur jag egentligen har stoppat i mej...Har länge märkt att jag har ett svängande blodsocker, och det märks ju som sagt både på hur man sedan äter när blodsockret har dalat och inte minst på humöret & kroppen...
Nu när jag dragit ner på sötsakerna märker jag ju också hur jag har använt godis, kakor & dyl - som tröst. Har varit rökare, sen snusare och såklart alltid en gottegris, men än värre sen jag slutade snusa i somras...Är inte helt "sockerfri", men har sedan nyår bestämt mig för att endast äta godis och liknande på fredagar med familjen. Annars försöker jag nu även äta mer långsamma kolhydrater rent allmänt i maten också. På denna korta tid så känner jag faktiskt skillnad i kroppen, på det positiva sättet att jag inte känner mig lika svullen och har mycket mer energi! Har ätit mycket frukt nu, blir flera frukter per dag, speciellt på kvällarna när suget varit som störst. Och det hjälper faktiskt bra.
Har beställt boken "Blodsockerblues" av Fredrik Paulun som borde komma nu i dagarna.
Lycka till med din förändring!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv