Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

precis så uplever jag med det

Skrivet av Lillith76 (Linda m. Tova, Loke & Viggo)
öppna och glada människor som inte bryr sig så mycket om andras kläder.

Här springer barnen till varandra utan och riskera att bli påkörda av fartdårar.
Vi slipper högljudda grannar i ett höghus (vi bodde så innan och vi hade det jobbigt många gånger med musik och fester)
Haft inbrott i bilen inne i stan då vi bodde där. Här kan bilen stå mer eller mindre olåst utan problem...barnen kan ha sina cyklar ute utan och bli snodda osv.

Många stannar upp och säger några ord då man möter nån påväg hem från dagis eller liknande.
Alla hälsar vare sig man känner dem eller inte...det hör till vanligt hyffs här på landet.
Inne i stan skulle de tycka jag var knäpp om jag gick och hälsade på alla jag såg.

Och som du säger så vet man mer om grannarna och folket här omkring...alla känner alla liksom och det känns väldigt tryggt.
Inne i stan kan man ju bo granne med en pedofil eller seriemördare (lite överdrivet kanske *s*) nästan utan och veta om det.

och den där stressen sen...folk slänger sig mer eller mindre in i bilen och gör rivstart iväg till jobbet för och hinna...stress stress stress....snabbt ska det gå. Bussar, bussar och avgaser så långt ögat kan nå...höghus, affärer, fabriker, industrier som sprutar ut en massa äcklig rök.

Tänk vad skönt och bara kunna slappna av i ett hus på landet, känna lukten av blommor, tystnaden och slippa all rök och tutande bilar m.m
Nä jag saknar inte stan faktiskt...

skönt för barnen och få växa upp i detta lugn...få andas in frisk lantis/skogslukt istället för bilavgaser.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv