Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Feminist - du får nog läsa mina inlägg igen

Skrivet av Sportbil
Jag har inte "nekade blankt till att män har ansvar att motarbeta maktordningen". Det är din vantolkning.
Det jag har sagt är att maktordningen inte är generell utan specifikt förekommande i olika sammanhang - men att det också finns sammanhang där den antingen inte finns eller där den är till fördel för kvinnor. I de sammanhang den finns och är till fördel för män så har män naturligtvis ett ansvar att motarbeta den.

Vad är det för "grovt tillmäle" jag använt?

Jag noterar att din debatteknik verkar gå ut på att beskylla mig för en massa saker snarare än bemöta sakfrågorna. Genomgående är mina inlägg dessutom längre än dina och går in på ett resonemang. Du bemöter mig istället med slagord, anklagelser och "one-liners". Gärna genom att göra precis det du beskyller mig för: vantolka så att det blir lättare för dig att slippa resonera och bemöta.

Någon "jämställda grabbars klubb" handlar det inte om. Och även om en sån funnes så kan jag inte tro att du skulle få skriva medlemsvillkoren. Jag har heller ingen önskan att stryka vare sig feminister eller andra medhårs som ett egenvärde i sig. Jag säger det jag tycker är rätt och riktigt helt enkelt - oavsett om det är passande eller ej.

Istället handlar det om att jag har två döttrar som jag önskar en möjlighet att leva i samhället på samma villkor som männen. Men jag är också man själv och kan därmed inte ställa upp på för mig uppenbart sneda teorier som mer verkar ägnade att attackera män än att jämställa kvinnor. Det tror jag inte heller gagnar mina döttrar i längden att få ett samhälle där kön ställs mot kön rent ideologiskt utöver de verkliga frågor som redan finns.

Att "bekänna färg", "jämställd, men bara ibland" etc ligger alltså i betraktarens (dina ögon) och uttrycker dina nedsättande omdömen om mitt engagemang snarare än hur det verkligen är.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv