Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Men då vill jag...

Skrivet av Vardis
tillägga är ytterst tacksam för att skolmedicinen fungerar i mitt fall (är kroniskt sjuk i en tarmsjukdom) eftersom alla alternativa behandlingar som jag testat tyvärr bara har gjort mig ännu sjukare och dessutom fattigare, men hoppet är väl det sista som dör hos mig i alla fall så jag kommer säkert att testa ännu fler metoder i min desperata jakt på något som kan bota mig och få min kropp att slippa behöva äta medicin varje dag för eviga tider. För boten har i alla fall inte vetenskapsmännen inom skolmedicinen hittat ännu. Jag kan inte ens påstå att jag vet vem som tillverkar preparaten jag äter, nåt stort läkemedelsföretag är det med största sannolikhet dock, men de avlönar i alla fall inte mig, däremot håller de mig symtomfri plus att skomedicinen sparar mig en hiskelig massa pengar vilket jag väl inte direkt kan påstå att flera av de alternativa har gjort. Känner mig även i vissa fall väldigt korkad och ledsen som återigen gått på nåt som endast gett som resultat en mycket tunnare plånbok och en sårad intelligens. En riktigt duktig säljare kan i alla fall få mig på fall även om jag nuförtiden är mycket mer skeptisk än jag var tidigare och jag hoppar inte på något längre utan att det finns gott om belägg, gärna vetanskapliga rapporter. Inom naturmedicinen precis som inom skolmedicinen är det alltid samma bakgrund en person eller ett företag som vill sko sig på våra sjukdomar. Nu vill jag inte dra all naturmedicin/alternativmedicin över en kant, bevisligen finns det former som fungerar ta tex akupunktur, men själv har jag svårt att tro på det jag själv har gått igenom såsom homeopati(testat olika), diverse alger, diverse drycker som t ex vassla, massage som påstår sig bota min sjukdom, håranalyser, fasttejpade mynt på magen som en homeopat föreslog, andningsterapi och guvetvad. Men som sagt - dyker det upp nåt mer så kanske jag testar men det sitter längre och längre in att ens försöka...

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv