Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad det handlar om?

Skrivet av ES
Det handlar om att det är intressant att diskutera feminism - för och emot.
Men det är _inte_ intressant med en massa pseudoargument av typen "mina åsikter är farliga", "att tycka så här är visst brännbart", "att referera till statistik innebär att man är blind", "Jag kan tänka själv till skillnad från er" etc etc.
Dvs en massa argument som inte innehåller något eget sakinnehåll utan bara talar om att de som inte tycker likadant är på något vis antingen dumma eller inte skulle klara av att ta diskussionen.
Dessutom tycker jag att det är usel argumentation att hävda att all forskning och statistik som stödjer motståndarsidan är lögnaktig medans det lilla som stödjer de egna åsikterna glatt refereras till. Alltså, man får gärna hävda att forskning och statistik är felaktig/missvisande - men i så fall bör man peka på var och hur, inte bara säga att det ör det per definition för att man inte håller med om resultaten.

Alltså - ingen är rädd för att diskutera alternativ till feminism eller att feminism har nackdelar. Det är _hur_ denna argumentation sker. Det är det jag är trött på.
Och som jag sagt, Mafalda är inte den enda som gör det, även om hon är den som mest ägnar sig åt denna "debatt-teknik".

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv