Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hoppla!

Skrivet av ES
>>>Samma tjat om genusforskning, genusteorier och blablabla. Samma arrogans och nedlåtenhet mot de som inte delar deras tro till 100%.

Tjat om genusteori? Kanske inte så konstigt när ämnet är just feminism...
Lite som att det är naturligt att diskutera bibeln när det är kristendom som är ämnet...
Och som sagt, det handlar inte om att inte dela åsikter till 100%, det handlar om att det är oerhört tröttsamt att bli kallad blind, känslig, och nu kan jag ju lägga till nedlåtande och arrogant. (Har du funderat på hur du själv uppfattas när du skriver så..?)

>>>Klart att de måste slå folk i huvudet med de forskningsresultat som gynnar dem själva.

Varför är det fel att plocka fram forskningsresultat som stödjer ens åsikt? Kan du förklara det?
Om man inte håller med är det ju bara att tala om vad som är fel i forskningen och sedan lägga fram andra forskningsresultat som stödjer den egna åsikten.
Men att avfärda folks referenser bara för att de stödjer deras åsikt är ju ett exempel på den pseudoargumentation jag vill bort ifrån...

>>>Men vad jag inte förstår är den ton av struntförnäm akademisk snobbism som genomsyrar så många av inläggen.

Vad menar du med "struntförnäm akademisk snobbism"?
Tycker du att du själv håller en ödmjuk och öppen ton när du skriver så..?

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv