Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Inte riktigt min avsikt

Skrivet av G
att omyndigförklara kvinnor. Jag tror på mig själv och mina medkvinnor men - jag är också medveten om att i vissa lägen spelar det ingen som helst roll vad jag gör - jag blir ändå nedvärderad, nedprioriterad, misstrodd och underavlönad på grund av mitt kön.
Oavsett att jag har högre IQ och längre erfarenhet än männen runt om mig. Och vi har idag en avsevärd levnadsstandard för kvinnor och män, mycket på grund av olika löner för våra respektive traditionella yrken.

Lägg sedan till marknadskrafter, media och övrig påverkan om hur vi ska göra på julen, vi ska konsumera. Tillväxt är ett mantra hos politikerna, barnen tjatar och affärerna lockar med den eviga lyckan tack vare köpen. Klart som f-n att vi går på det - annars skulle inte reklammarknaden finnas.

Dessa två faktorer (och en massa annat) gör att jag faktiskt tror att det inte är en bunt "lyckliga horor" som säljer sig till jul. Jag tror fö inte på den myten alls.

För att komma dit jag ville - den nya kundkretsen - männen som köper - är inte det hela grundproblemet? Varför finns marknaden alls? För att män vill köpa sex. Och det tycker jag är bedrövligt.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv