Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Grattis till huset

Skrivet av Cajo och Louise
vad roligt!
Angående dagis tror jag att jag själv skulle gå på Annas linje och ha Louise hemma ändå. Både för hennes och din skull. Det här med inskolning är inte helt lätt och var väldigt jobbigt för Louise och mig och de flesta jag pratat med har en stor eller liten släng separationsångest. Även om det blir bra så tar det ganska många veckor. Minns jag fel eller är det så att du inte var helt nöjd med ditt intryck av dagiset? Då kommer det inte att kännas lättare för dig.

Du är ju en tänkare Lena och dessutom har du stor mage och massor av hormoner som åker runt. Finns risk för att det kostar mer än det smakar sedan om du ska pendla också.

Men jag tycker absolut du ska ligga på kommunen om plats ändå. Ring en gång i veckan. Finns det några privata alternativ? Vi går ju på föräldrakooperativ och är supernöjda. Hög personaltäthet och jättebra verksamhet.........och vi behöver inte städa lokaler eller laga mat, vi har en jourdag var femte vecka men när personalen är sjuka får många barn vara lediga och då behövs inte jouren.

Kan du inte boka upp farmor/mormor eller nån annan så att du får lite egentid nu och tid med bebisen sedan på regelbunden basis.

Lycka till med huset och dagisplats.
Själva har vi köpt ett helt nytt kök.

Trevlig helg
Kram

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv