Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har också funderat

Skrivet av Hulma m Totil +
Har mormor och morfar 2 timmar bort, så blir det som sist hinner de gott och väl hit. Jag har inte riktigt tänkt på att det kan vara jobbigt att ha någon boende här och vänta, mer än att det blir jobbigt om det blir för länge, och med Totil gick jag ju 11 dagar över tiden.

Idealiskt vore våra kompisar som bor i närheten som har en son som är jämnårig med Totil, men de ska eventuellt bo på annan ort under våren.

Min syrra vore också bra, men hon bor också tillfälligt på annan ort, och det är inte riktigt klart när hon kommer hem. Hon har inte heller träffat Totil jättemycket, så då skulle man vilja hinna umgås lite mer först. Men hon har inga egna barn som hindrar henne från att komma mitt i natten.

Vi har andra ganska nära kompisar, men de har flera egna barn, så då måste nog Totil dit. Tror inte det spelar någon roll dagtid, men det vore ju inte så kul att slita upp honom ur sängen mitt i natten.

Idealet är kanske att jag får värkar på kvällen, vilar så gott det går under natten, Totil går till dagis på morgonen, vi åker in och föder barn, mormor och morfar hinner hit och hämtar Totil på dagis, och kan komma och titta på bebisen på eftermiddagen. Så kan pappa åka hem sedan, jag och bebisen kanske stannar en natt. (Jag kan också tänka mig att åka hem direkt, det beror ju på hur man mår).

Ja, det blir nog bra. Vart kan man ringa för att beställa sin idealförlossning? ;o)

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv