Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Puh!

Skrivet av Monica med Tintin 26/8-02
Det inlägget tog tid att ta sig igenom... Nä då, bara skojar! Väl genomtänkt var det ialla fall!

Jag håller med dig, det är synd att våra jämförelser skapar ångest hos oss föräldrar. Men samtidigt är jag den förste att erkänna att jag gärna jämför... det är kul att se vad som kommer sen, vad kommer han att kunna snart eller vad kan han redan. Inte för att kolla om han är "normal" utan för att det är första barnet och jag är nyfiken!

Men visst ligger det något i ditt mail, jag läser ofta om mammor (inte så många pappor måste jag säga...) som har problem med barnens nattsömn, som har problem med dagis eller medicinen. Då vågar jag knappt yppa att sonen sovit hela nätterna sen 3-4 månader och bara vaknar om han är/håller på att bli sjuk, att han stortrivs på dagis och att han älskar sin "ecin" och dricker upp den själv.

Kul föresten att läsa om Axels framfart som liten, det må jag säga att han var en duktig liten krabat som lyckades klura ut ugnens barnlås, det är knappt jag kan det... Och att han gick vid 8-9 månader var duktigt, lika duktigt som jag!!! Enligt mamma och pappa gick jag vid 9 månader...

Nä hä, nu får jag sluta svamla... sitter på jobbet och längtar hem. Tror jag tar och avslutar och flexar hem helt enkelt!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv