Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Cecilia

Skrivet av .::Anna & flickorna::.
Nej jag anser inte att det alltid är så. Ofta ja men inte alltid.

Min dotter ville ha tutten jämt. Hon hade ett enormt sugbehov och det har inte med näring/mat att göra. Närhet kanske, ja kanske! Och närheten fick massor utav. Även om hon hade napp i munnen så bar jag alltid omkring på henne eller så var hon hela tiden i vår famn osv.

Jag kunde sitta i 5-6-7 timmar och "amma". Tillslut fick jag inte ur någon mjölk hur mycket jag än klämde & pressade osv. ; ) Kommer det ingen mjölk så brukar barnet bli ledsen (om den är ute efter närning/mat) Men det blev aldrig vår tjej. Hon ville _bara_ suga och suga och suga. Tillslut gav vi napp och hon fullkomligt sög fast den och var så nöjd så. Men vi hade henne alltid i vår famn = närhet. Det var mycket viktigt för oss. Inte för att vi kände att nappen var ett substitut utan för att vi ville ha henne nära oss. Hon hade ju legat i min mage i 9 månader och därför ville jag fortsätta ge henne den "tryggheten".

Sen hade jag säkert kunnat suttit där i timmar (utan uppehåll) och "amma" henne. Jag kanske istället ska skriva: ge henne min bröstvårta i hennes mun i timmar. Visst! Det hade jag säkert kunnat men vem gör det? (Och då menar jag att "amma" 5-6-7-timmar i ett heeela dagarna för dte är precis vad jag hade fått göra) Otroligt få tror jag som gör det. Och vill man då kalla att nappen är ett substitut istället för "bröstvårtan i barnets mun" (timme efter timme) så köper jag det! = )

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv