Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag

Skrivet av Camilla m Nathalie 2 år + bf 1/2
tog bort napparna från Nathalie uner hennes vakna tid för 3 månader sen och det var mycket skrik i början men hon vande sig ganska fort.
Men jag fick förklara tålmodigt att man bara ska ha den när man sover.

Varje gång hon vart ledsen så skrek hon efter nappen...och istället så tog det nån extra minut att trösta henne. Men det lugnade ner sig det med.

Och sedan tog hon själv bort dem när hon vaknat till och sa oftast inte emot när jag sa att hon skulle lägga nappen i sängen.
Nån gång så vägrade hon och då sa jag att hon skulle gå och lägga sig istället för nappen ska man ju bara ha när man sover. Nån gång så gick hon och la sig då men kom upp efter några minuter utan napp. :)

Så jag tycker du ska ta det som första steg...det kan vara ganska jobbigt men det går snart över och det måste ju tas nån gång.

Angående att ge napparna till tomten så funderade jag på att göra det. Men sen kom jag ju på att hon var rädd för tomten förra året...vågar hon då ge honom napparna???
Och hur kommer hon minnas honom? Som den snälla tomten som gav alla presenter eller som den elaka tomten som tog alla hennes nappar???

Så då valde jag att göra så här istället.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv