Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vilken oförskämd tant!

Skrivet av Pling m. Axel-00 (mikrotia) & Erik-04
Förstår om ni blev sura på tantskrället som bara gick därifrån. Så gör man bara inte!!!
Vi har hela tiden varit så öppna som möjligt med Axels lilla öra. Har alltså låtit honom vara utan mössa och ha kort hår precis som vilken tvåöring som helst. Jag har hela tiden tyckte att det varit okej med folk som frågar. Hellre det än att de bara glor med öppen mun som vissa tyvärr gör (oftast äldre). Att folk frågar ser jag som något positivt och det gör också att man får en chans att sprida lite kunskap om mikrotia i vårt avlånga land. Dessutom så tror jag att man gör barnet en björntjänst genom att försöka dölja det lilla örat. Visst är det så att man slipper stirrande och konstiga reaktioner hos en del, men samtidigt så signalerar man ju lite grann att det faktiskt är något som bör döljas. För oss har det iaf känts bättre att ta ev. frågor och samtidigt försöka få Axel att lära sig lite om hur han själv sen kan bemöta alla nyfikna frågor/blickar. Än så länge är det väl vi som får de mesta frågorna, men det lär ju komma fler även till honom ju äldre han blir.

kramis!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv