Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jo

Skrivet av Fia, Emma och Linnéa
visst är det väl bättre att strunta i det lilla örat och inte bry sig mer än att man svarar påfrågor men det har hänt så många ggr som folk har reagerat konstigt pga hennes öra och jag vill inte att hon ska behöva växa upp med dessa reaktioner. Jag vet att man vborde " utbilda" omgivningen med att denna typ av missbildning finns men samtidigt så känner jag attjag inte är redo att göra det på Neas bekostnad. Hittills är det ingen som frågat utan alla har pratat som vanligt tills de får syn på örat och sen reagerar de i bästa fall konstigt annars avviker de eller säger ngt idiotiskt. Förstår ärligt inte denna reaktion för det är ju bara ett litet öra så vad tror folk ska hända??? Att det smittar eller??? Blir lite less så jag kommer nog fortsätta ha mössa på henne när vi är bland främmande påstan eller liknande. Det räcker att släkten vet och inte bryr sig längre. Du är kankse modigare än mig, vad vet jag?! Vad gäller att lärasig hantera frågor mm kommer ju mer sen när barnet blir lite större. Hon kommer ju inte ha mössa på sig på dagis eller:0) En annan orsak är också att Nea är infektionskänslig och de människor som kommer fram och frågar vill gärna inspektera spektaklet(inte mina ord!!!) och då kommer en infektion som ett brev på posten... Det är inte heller bra tyvärr och en bidragande orsak som sagt.
Tack för ditt svar!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv