Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hennes hörsel har aldrig

Skrivet av Fia med Emma och Linnéa
kollats utan läkaren som tittade på henne när hon var nyfödd sade bara att allting såg normalt ut(kikade bara in en minisnabbis) och sade åt oss att ringa om tre år för en koll av det drabbade örat. Det friska örat kollades inte men de sade att om hon fick en ÖI så skulle vi kontakta ÖNH på en gång istället för husläkaren. That\'s it! Nu vet jag ju att det fanns sätt att kolla hennes hörsel och nu är jag arg!!!!!!!! Den tekniken ska en kompis iväg på idag med sin nyföding så den finns på sjukhuset.
Hela den här grejen med Neas öra är ett stort skämt. Häromveckan skulle vi iväg för att göra en lite operation på hennes öra. Hon har ytterligare en diagnos på sitt drabbade öra, en lite utväxt som en vårta ung i strl, som skulle tas bort. Vi fick vid 2månaders ålder veta att vi kunde ta bort den men de ville vänta till sex månader. Vid sex månader så fick vi en remiss som skickades in och tiden för operationen kom. Vi gick dit och fick veta att hon skulle vara vaken under operationen trots att vi väntat i sex månader för att hon skulle sövas och sen fick vi gå därifrån i oförorättat ärende för hon var för stor för en vakenoperation... Ny kallelse om ett år igen och så fick vi skäll för att vi inte kommit direkt från BB... Direkt från BB fick vi ju en remiss till ÖNH som inte sade ett skvatt om detta extra bihang och sen var cirkusen igång. Behöver jag säga att jag börjar känna mig ltie matt???? Vart ska jag vända mig för att få en hörselkoll? Måste det alltid vara så här??? MEd Emma fick jag tvinga mig till en tid för koll av allergier eftersom hon var mager och växte dåligt och mådde ännu sämre men det var normalt. När vi väl fick det kollat var hon allergisk mot det mesta(mjölk, fisk, ägg,soja, alla röda bär frukter grönsaker, bönor mm)
Kram!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv