Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Men du...

Skrivet av Vildänglarnas mamma
... känner bara att om jag hade samma problem som du så skulle jag definitivt inte må bättre än vad du gör nu. Tror inte att du är sjuk, utan att du reagerar naturligt på den situation du lever i. Vilken press! Förstår precis hur du känner inför att lämna din son. Jag tyckte också att det var jättejobbigt när min dotter skulle börja på dagis, trots att hon var äldre. Kan bara säga om det att det nog oftast är värst för oss vuxna. Barn vet inget annat och anpassar sig oftast väldigt bra till nya situationer.

Jag har nog inget bra råd att ge. Det enda jag kommer på när jag läser vad du skrivit är att jag undrar om inte din familj som du flyttat närmare kan hjälpa dig litegrann. Kanske du kunde lämna sonen hos någon släkting istället för på dagis om du tycker att det skulle kännas bättre i början. Sen tror jag inte att din SGI ska sänkas under tiden du har fp, men för att vara helt säker kan du ju ringa Försäkringskassan och fråga. Du kan ju ta det som en allmän fråga och vara anonym om du vill.

Jag känner med dig, men har tyvärr inte så mycket att komma med när det gäller råd.

Kramar!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv