Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tack för ditt svar.

Skrivet av *Försöker orka att tänka*
Och ja, jag kan hålla med dig.
Tror inte, att jag inte själv har grubblat i de banorna och tänkt att det kanske "bara" är den naturliga separationsångesten som de allra flesta känner. Tror inte det spelar så stor roll i vilken ålder man lämnar sitt barn, den allra första gången är ändå den värsta.
Det är bara det, jag tror jag skrev lite luddigt i mitt första inlägg, att jag inte har känt så här bara nu, utan det har liksom aldrig varit _helt bra_. Jo, jag har inbillat mig det, men jag har sett mina gamla symptom och tecken ända sedan i våras och det blir bara mer och mer så det ÄR faktiskt inte ett sätt för mig att "förlänga föräldraledigheten".
Trots att jag nästan förutsåg att ett sådant svar skulle komma, så blev jag faktiskt ledsen att läsa det. Det berörde mig mer än jag trodde...
Jag tar på mig själv, för jag skrev säkert ganska så luddigt och väldigt fokuserat på just jobbgrejen, men det är ju bara en del i vad som gör att jag mår skit. Det är liksom det som är mest akut och _påtagligt_ just nu. Jag vet ju itne varför jag mår dåligt, men jobbet är nåt att gå på liksom.... *Suckar*
Tack ändå för ditt svar.
Tror som du att många gärna skulle stanna hemma längre med sina barn, men det är som sagt inte huvudorsaken att jag skrev inlägget.
Jag skulle mer än gärna försörja mig och min Son själv, men jag känner ju att jag i nuläget inte skulle klara/orka det!!! Det var därför jag skrev inlägget...
Och klart att jag inte har mer rätt än andra att sjukskriva mig, men har jag inte rätt att göra det om jag mår så dåligt så jag behöver det då???

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv